Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
dla grupy dzieci 5-letnich ,,Poziomki”
na miesiąc: wrzesień 2020
Legenda: PP- procesy poznawcze, Z- edukacja zdrowotna, E/W- edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości, S/T- edukacja społeczna i otoczenie techniczne, J-edukacja językowa, P/E- edukacja przyrodnicza i ekologiczna, Mat-edukacja matematyczna, Pl- plastyka, Muz- muzyka, L/T- literatura i teatr, WNJ – wczesna nauka języka, R- obszar religijny.
Tydzień: III
Temat kompleksowy: Dbamy o higienę
Zabawy ruchowe: -,,Ruch to zdrowie” -,,Wesołe i smutne zęby” -,,Czyste ręce” |
Cele operacyjne: Dziecko: -podskakuje obunóż, gdy nauczyciel przestaje grać na tamburynie; -podskakuje, gdy słyszy wesołą muzykę, chodzi ze spuszczoną głową, gdy słychać smutną muzykę; -ilustruje ruchem etapy mycia rąk; |
||
Data |
Sytuacja edukacyjna (temat, metoda) |
Zamierzone osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) |
Rodzaj aktywności |
Poniedziałek 14.09 |
1.Rozmowa inspirowana treścią opowiadania ,,Przygoda Magdy z witaminami”.
2.Apteczka pierwszej pomocy- praca plastyczna. |
-dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem; -wie, że lekarstwa zawsze podaje dorosły; -przestrzega zakazu zabawy lekarstwami; -opisuje rolę lekarza, pielęgniarki oraz poznaje ich ubiór i narzędzia pracy; -poznaje nazwy specjalności lekarskich (laryngolog, okulista, stomatolog); -koloruje przedmioty, które znajdują się w apteczce; -wycina obrazki i nakleja je na złożoną kartkę papieru; |
J Z Pl |
Wtorek 15.09 |
1.,, Jedz owoce i jarzyny-one mają witaminy!- zabawa dydaktyczna.
2.Osłuchanie z piosenką ,,Moda na czyste rączki. ,,Policzanki”- karta pracy s.7 |
-sprawnie klasyfikuje obrazki i uzasadnia wg jakiego kryterium (owoce, jarzyny); -segreguje obrazki wg koloru; -stosuje figury liczbowe dla oznaczenia ilości; -wie, że aby być zdrowym należy jeść warzywa i owoce; -określa tempo, nastrój piosenki; -reaguje w określony sposób na pauzę; -wymienia etapy mycia rąk; |
Mat Muz Z |
Środa 16.09 |
1.,,Mikroby”-ilustracja utworu E. Burakowskiej za pomocą pacynek.
2.Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 2 wg M. Lipiejko. ,,Policzanki”- karta pracy s.7. |
-zna sposoby ochrony przed chorobami (odpowiedni ubiór do pogody, zjadanie warzyw i owoców, mycie się); -zna i samodzielnie stosuje etapy mycia rąk; -wymienia miejsca, w jakich można spotkać bakterie (niemyte ręce, niemyte warzywa i owoce, kurz na podłodze); -dostrzega związek między troską o zdrowie a chorobą (sposób ubierania się, zasłanianie ust podczas kasłania, mycie rąk); -ustawia się w parach; -ustawia się w szeregu; -wykonuje skłony tułowia w przód, w bok; -wykonuje skrętoskłony; |
J,Z Z |
Czwartek 17.09 |
1.,,Zdrowy jak ryba”-praca plastyczna w grupach.
2.Nauka piosenki ,,Moda na czyste rączki”. ,,Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia”- karta pracy s.4. |
-odrysowuje postać na kartce papieru; -maluje farbami używając kawałków gąbki; -powtarza słowa piosenki; -śpiewa piosenkę; -ilustruje ruchem treść piosenki; |
Pl J Muz Z |
Piątek 18.09 |
1.Rozmowa w oparciu o ilustracje i utwór E. Szpali ,, O Julce i jej bolącym ząbku”.
2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2 wg M. Lipiejko. ,,Rysuj po śladzie”- karta pracy s.9. |
-wymienia zasady dbania o zęby (wizyty kontrolne u dentysty, po zjedzeniu słodyczy należy dokładnie umyć zęby, po wieczornym myciu zębów nie powinno się nic jeść i pić, z wyjątkiem wody mineralnej); -zna etapy mycia zębów; -przełamuje lęk przed dentystą; -układa historyjkę obrazkową; -stosuje określenia: najpierw, potem; -utrzymuje równowagę podczas przejścia po linie; -dobiera się w pary; -ustawia się w rzędzie. |
J,Z E/W PP J Z |
Zatwierdziła: Opracowała:
s. Barbara Olszewska Małgorzata Jasiórska
Kategoria: Co robimy, Grupa 5-6 latki