Przedszkole to miejsce przyjazne dziecku. Tutaj poprzez zabawę dziecko uczy się siebie, relacji z innymi, postrzegania bogactwa otaczającego świata, wchodzi w świat wartości i zdobywa umiejętności potrzebne do podjęcia nauki w szkole.
Formami pracy w Przedszkolu są:
- Zajęcia i zabawy dowolne;
- Zajęcia obowiązkowe:
- codzienne zajęcia o charakterze wychowawczo- dydaktycznym, zaplanowane i kierowane przez nauczyciela,
- czynności samoobsługowe i prace użyteczne dzieci,
- spacery,
- wycieczki,
- uroczystości przedszkolne,
- sytuacje okolicznościowe
Zajęcia kierowane mają na celu wspomaganie kompetencji fizycznych, społecznych i poznawczo – emocjonalnych dziecka. Podstawową zasadą ich prowadzenia jest zasada integracji treści zakładająca swobodne łączenie metod, treści i celów z poszczególnych działów programu wychowania przedszkolnego. W ciągu całego tygodnia dzieci realizują treści związane z mową, matematyką, wychowaniem fizycznym, muzyką i sztuką oraz językiem obcym – angielskim. Ponadto katolicki charakter Placówki implikuje wychowanie dziecka w duchu wartości katolickich i wprowadzanie w praktyki wiary Kościoła katolickiego.
Nasze przedszkole spełnia wobec dzieci następujące zadania:
- planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej zgodnie z programem wychowania przedszkolnego, uwzględniającym podstawę programową, oraz innymi programami, harmonizującymi z misją i celem Przedszkola,
- zapewnienie dzieciom opieki, wychowania i nauki w warunkach akceptacji i bezpieczeństwa,
- kształtowanie sprawności fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej dziecka z zastosowaniem różnorodnych metod i form pracy z dzieckiem,
- kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie zrozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
- przekazywanie wartości i zasad życia społecznego,
- wprowadzanie dzieci w praktyki religijne i życie wiarą,
- diagnozowanie i monitorowanie rozwoju dziecka,
- stwarzanie warunków edukacyjnych dostosowanych do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego,
- udzielanie dzieciom, ich rodzicom oraz nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- wdrażanie zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia,
- współpraca z rodzicami w procesie wychowania i nauczania dzieci uwzględniająca jednolity system norm i wartości,
- współpraca z instytucjami wspierającymi rozwój dziecka, w szczególności ze szkołą, filharmonią, teatrem, ośrodkiem kultury, przychodnią zdrowia, instytucjami użytku publicznego.