Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
dla grupy dzieci sześcioletnich „Biedronki”
na miesiąc: WRZESIEŃ 2020 r.
Legenda: PP- procesy poznawcze, Z- edukacja zdrowotna, E/W- edukacja emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości, S/T- edukacja społeczna i otoczenie techniczne, J-edukacja językowa, P/E- edukacja przyrodnicza i ekologiczna, Mat-edukacja matematyczna, Pl- plastyka, Muz- muzyka, L/T- literatura i teatr, WNJ – wczesna nauka języka, R- obszar religijny.
Tydzień III
Temat kompleksowy: DBAMY O ZDROWIE
Zabawy ruchowe: – „Rekin” – „Hop, bęc” – „Pogotowie ratunkowe” |
Cele operacyjne: Dziecko: – wykonuje polecenia nauczyciela – wykonuje przysiad – reaguje na sygnał |
|||
Data |
Sytuacja edukacyjna (temat, metoda) |
Zamierzone osiągnięcia dziecka (Cele operacyjne) |
Rodzaj aktywności |
|
14.09 |
1.„Jak dbamy o zdrowie?” – rozmowa kierowana na podstawie ilustracji. Karta pracy str. 64 „Wzorki dla Janka i Olki 2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2 wg M. Lipiejko. |
– odpowiada na pytania zdaniami, – wie, jak dbać o zdrowie(dbanie o higienę, odpowiednia ilość snu, zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna) – ustawia się w rozsypce, szeregu, – chodzi wielkimi i małymi krokami, – maszeruje po obwodzie koła |
J, PP Z,S/T Z Z Z |
|
15.09 wt. |
1.”W łazience” – określenia położenia przedmiotów w przestrzeni. Karta pracy Nowe Przygody Olka i Ady cz.1 s. 4. 2. „O zdrowiu””- osłuchanie i zabawa ruchowa z piosenką. |
– określa położenie przedmiotów w przestrzeni: na, pod, za, obok, przed, – wytycza kierunki od obranego przedmiotu, – wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie – słucha piosenki, – wie, dlaczego dziecko tryska zdrowiem – powtarza słowa refrenu |
Mat.
PP
|
|
16.09 śr. |
1. „Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „ Dbajmy o zdrowie”. Rozmowa na podstawie treści wiersza. 2.”Czyste ręce mamy” – praca plastyczna. |
– uważnie słucha, – wie, na czym polega praca lekarza, – wymienia sytuacje, w których należy pójść do lekarza, – wycina po linii falistej, – wykleja kran folią aluminiową |
PP Pl. |
|
17.09 czw. |
1.”Czyste ręce mamy” – tworzenie tła. 2. Zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem piosenki „ O zdrowiu”. |
– maluje pastelami, – starannie zamalowuje powierzchnię kartki, – dba o estetykę pracy, – interpretuje muzykę ruchem, – śpiewa refren piosenki |
Pl. Pl. Z, Muz. |
|
18.09 pt. |
1. „Środki czystości”- rozwiązywanie zagadek słownych. 2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2 wg M. Lipiejko. |
– skupia uwagę, – wymienia nazwy przyborów higienicznych, – dzieli słowa na sylaby – turla piłkę w tunelu -współpracuje w zespole |
PP, S/T Z |
Zatwierdziła: Opracowała:
s.Barbara Olszewska Honorata Chudzik
Kategoria: Co robimy, Grupa 6 latki