Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
dla grupy dzieci 5-letnich ,,Poziomki”
na miesiąc: wrzesień 2020
Legenda: PP- procesy poznawcze, Z- edukacja zdrowotna, E/W- edukacja emocjonalna i wprowadzanie w świat wartości, S/T- edukacja społeczna i otoczenie techniczne, J- edukacja językowa, P/E- edukacja przyrodnicza i ekologiczna, Mat- edukacja matematyczna, Pl- plastyka, Muz-muzyka, L/T literatura i teatr
Tydzień: I
Temat kompleksowy: W naszym przedszkolu
Zabawy ruchowe: –,,Zabawki”; -,,Dzieci w domkach-dzieci na spacer”; -,,Bałagan i porządek” |
Cele operacyjne: Dziecko: -reaguje na przerwę w muzyce, naśladując ruchem czynność związaną z daną zabawką (piłka, samochód, lalka); -na sygnał (klaśnięcie) wraca w ustalone miejsce; -na komendę ,,Bałagan!” naśladuje porozrzucane zabawki, na komendę ,,Porządek” siada w rzędzie |
||
Data |
Sytuacja edukacyjna (temat, metoda) |
Zamierzone osiągnięcia dziecka (cele operacyjne) |
Rodzaj aktywności |
Wtorek 01.09 |
1.,,W naszej sali i w przedszkolu”- rozmowa na podstawie ilustracji, przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu. 2. ,,Przedszkole- drugi dom”- zabawy ruchowe przy muzyce, nauka słów piosenki |
-nazywa pomieszczenia przedszkolne i wie jak się w nich zachowywać; -rozpoznaje wizytówkę z imieniem i cyfrą oraz potrafi ją odnaleźć w różnych miejscach; -myje ręce po korzystaniu z toalety i przed jedzeniem; -segreguje zabawki wg cech: koloru, wielkości -sprząta zabawki -reaguje na sygnały (pauza w muzyce); – powtarza słowa piosenki z zachowaniem dynamiki (wolno, szybko); |
J PP Z Mat S/T PP J, Muz |
Środa 02.09 |
1.,,Jestem przedszkolakiem”- słuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią 2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg M. Lipiejko |
-uważnie słucha opowiadania; -odpowiada na pytania dotyczące treści utworu -nazywa oraz wskazuje przyczyny własnych emocji oraz innych osób; -rysuje po śladzie (grafomotoryka s.1-2) -na sygnał nauczyciela ustawia się w szeregu lub dwuszeregu; -przyjmuje poprawną postawę podczas wykonywania różnych czynności |
J E/W Pl Z |
Czwartek 03.09 |
1,,Rysowanie pod dyktando”- wykonanie portretu nauczyciela wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej 2. ,,Przedszkole- drugi dom”- zabawy ruchowe przy muzyce, nauka słów piosenki |
-rozróżnia, wskazuje i nazywa poszczególne części ciała; -sprawnie posługuje się ołówkiem i kredkami (prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk, precyzyjne ruchy); -potrafi narysować twarz, dbając o szczegóły; -rysuje po śladzie, koloruje najmniejsze koło (grafomotoryka s. 3-4); -łączy ruch z muzyką; -określa nastrój słuchanego utworu; -powtarza słowa piosenki z zachowaniem dynamiki (wolno, szybko); |
Z Pl Pl Pl, Mat Z J, Muz |
Piątek 04.09 |
1.,,Czy wiesz o kim mówię?”- rozwiązywanie zagadek słownych 2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg M. Lipiejko |
-zna imiona koleżanek i kolegów; -dostrzega charakterystyczne cechy w wyglądzie koleżanki lub kolegi i rozpoznaje ich na podstawie opisu; -reaguje na hasło: ,,Dzieci do domu!” -dostrzega kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej -w pustych okienkach rysuje tyle kropek, ile elementów znajduje na rysunku (Policzanki s.5); -utrzymuje równowagę stojąc na jednej nodze; -rzuca woreczkiem do celu; -wykonuje skręty tułowia. |
J PP Z PP Mat Z |
Zatwierdziła: Opracowała:
s. Barbara Olszewska Małgorzata Jasiórska
Kategoria: Co robimy, Grupa 5-6 latki