Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej
dla grupy dzieci czteroletnich „Stokrotki”
na miesiąc: wrzesień 2020 r.
Legenda: PP – procesy poznawcze, Z –zdrowotna, E/W –emocjonalna i wprowadzanie w świat wartości, S/T – społeczna i otoczenie techniczne, J –językowa, P/E – przyrodnicza i ekologiczna, Mat – matematyczna, Pl – plastyczna, Muz – muzyczna
Tydzień III
Temat kompleksowy: „Dbamy o higienę”
Legenda: PP – procesy poznawcze, Z – zdrowotna, E/W – emocjonalna i wprowadzenie w świat wartości, S/T – społeczna i otoczenie techniczne, J – językowa, P/E – przyrodnicza i ekologiczna, Mat – matematyczna, Pl – plastyczna, Muz – muzyczna
Zabawy ruchowe:
-„Tańczymy labada” -„A psik” -„Mam chusteczkę haftowaną” |
Cele operacyjne:
Dziecko: – uczestniczy w zabawie, porusza się po obwodzie koła w rytm piosenki i pokazuje części ciała -porusza się godnie z rytmem wystukanym przez n-la -ustawia się w kole |
|||
Data |
Sytuacja edukacyjna (temat, metoda) |
Zamierzone osiągnięcia dziecka (Cele operacyjne) |
Rodzaj aktywności |
|
14.09.
pon. |
1.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza pt. ”Katar” J. Brzechwa.
2.Zestaw zabaw ruchowych nr 2. |
Dziecko:
-potrafi wypowiedzieć się na temat czytanego wiersza -wie, że należy używać chusteczek higienicznych i zasłaniać buzię podczas kichania i kaszlu, aby minimalizować ryzyko przenoszenia się wirusów i bakterii -dba o higienę poprzez codzienne mycie rąk: zwłaszcza po pobycie w toalecie, po zabawie na podwórku, z psem oraz po wytarciu nosa -wie, że mycie rąk jest konieczne, aby uniknąć różnych chorób i zna etapy mycia rąk -wie, co to jest higiena osobista i jak o nią dbać -biega swobodnie po sali w różnych kierunkach -wykonuje skłony tułowia w przód |
J
PP Z Z |
|
15.09. wtorek |
1.”Ręcznik” – kolorowanie kredkami.
2.Osłuchanie z piosenką „W zdrowym ciele zdrowy duch”. |
Dziecko:
-wie, do czego służy ręcznik, mydło, szczoteczka, pasta -ozdabia ręcznik wg własnego pomysłu (Karty pracy s. 40) -słucha z uwagą utworu -odpowiada na pytania dotyczące tekstu -wymienia zdrowe produkty |
Pl
PP Muz |
|
16.09. środa |
1.Klasyfikowanie przedmiotów na podstawie opowiadania ”Zuzia idzie do lekarza” –
2.Zestaw zabaw ruchowych nr 2. |
Dziecko:
-gromadzi przedmioty ze względu na przeznaczenie -poznaje zawód lekarza i pielęgniarki -maszeruje wokół chusty animacyjnej -reaguje na sygnał dźwiękowy |
Mat
PP Z |
|
17.09. czw. |
1.”Czyste ręce” – technika łączna.
2. „W zdrowym ciele zdrowy duch” – nauka słów piosenki. |
Dziecko:
-odciska pomalowane dłonie na kartce -ugniata i rozciera plastelinę tworząc krople wody -koloruje kran -śpiewa zbiorowo piosenkę -przyjmuje prawidłową postawę podczas śpiewu |
Pl
Muz |
|
18.09. piątek |
1.Rozmowa kierowana na podstawie wiersza „Dbajmy o zdrowie!”
B. Szelągowskiej. 2.Zestaw zabaw ruchowych nr 2. |
Dziecko:
-wymienia sposoby dbania o zdrowie -wie, że należy jeść owoce i warzywa – wymienia przedmioty potrzebne do dbania o zdrowie i higienę -segreguje przedmioty według ich zastosowania -ustawia się w kole z innymi dziećmi -wachluje chustą, reaguje na sygnał n-la i wbiega pod chustę |
J
Mat Z |
Zatwierdziła: Opracowała:
s.Barbara Olszewska Katarzyna Hofman
Kategoria: Co robimy, Grupa 4-5 latki