Plan dydaktyczno- wychowawczy, tydzień I- wrzesień 2020

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej

dla grupy dzieci 5-letnich ,,Poziomki”

na miesiąc: wrzesień 2020

Legenda: PP- procesy poznawcze, Z- edukacja zdrowotna, E/W- edukacja emocjonalna i wprowadzanie w świat wartości, S/T- edukacja społeczna i otoczenie techniczne, J- edukacja językowa, P/E- edukacja przyrodnicza i ekologiczna, Mat- edukacja matematyczna, Pl- plastyka, Muz-muzyka, L/T literatura i teatr

Tydzień: I

Temat kompleksowy: W naszym przedszkolu

Zabawy ruchowe:

,,Zabawki”;

-,,Dzieci w domkach-dzieci na spacer”;

-,,Bałagan i porządek”

Cele operacyjne:

Dziecko:

-reaguje na przerwę w muzyce, naśladując ruchem czynność związaną z daną zabawką (piłka, samochód, lalka);

-na sygnał (klaśnięcie) wraca w ustalone miejsce;

-na komendę ,,Bałagan!” naśladuje porozrzucane zabawki, na komendę ,,Porządek” siada w rzędzie

Data

Sytuacja edukacyjna (temat, metoda)

Zamierzone osiągnięcia dziecka (cele operacyjne)

Rodzaj aktywności

Wtorek

01.09

1.,,W naszej sali i w przedszkolu”- rozmowa na podstawie ilustracji, przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu.

2. ,,Przedszkole- drugi dom”- zabawy ruchowe przy muzyce, nauka słów piosenki

-nazywa pomieszczenia przedszkolne i wie jak się w nich zachowywać;

-rozpoznaje wizytówkę z imieniem i cyfrą oraz potrafi ją odnaleźć w różnych miejscach;

-myje ręce po korzystaniu z toalety i przed jedzeniem;

-segreguje zabawki wg cech: koloru, wielkości

-sprząta zabawki

-reaguje na sygnały (pauza w muzyce);

– powtarza słowa piosenki z zachowaniem dynamiki (wolno, szybko);

J

PP

Z

Mat

S/T

PP

J, Muz

Środa

02.09

1.,,Jestem przedszkolakiem”- słuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg M. Lipiejko

-uważnie słucha opowiadania;

-odpowiada na pytania dotyczące treści utworu

-nazywa oraz wskazuje przyczyny własnych emocji oraz innych osób;

-rysuje po śladzie (grafomotoryka s.1-2)

-na sygnał nauczyciela ustawia się w szeregu lub dwuszeregu;

-przyjmuje poprawną postawę podczas wykonywania różnych czynności

J

E/W

Pl

Z

Czwartek

03.09

1,,Rysowanie pod dyktando”- wykonanie portretu nauczyciela wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej

2. ,,Przedszkole- drugi dom”- zabawy ruchowe przy muzyce, nauka słów piosenki

-rozróżnia, wskazuje i nazywa poszczególne części ciała;

-sprawnie posługuje się ołówkiem i kredkami (prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk, precyzyjne ruchy);

-potrafi narysować twarz, dbając o szczegóły;

-rysuje po śladzie, koloruje najmniejsze koło (grafomotoryka s. 3-4);

-łączy ruch z muzyką;

-określa nastrój słuchanego utworu;

-powtarza słowa piosenki z zachowaniem dynamiki (wolno, szybko);

Z

Pl

Pl

Pl, Mat

Z

J, Muz

Piątek

04.09

1.,,Czy wiesz o kim mówię?”- rozwiązywanie zagadek słownych

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 1 wg M. Lipiejko

-zna imiona koleżanek i kolegów;

-dostrzega charakterystyczne cechy w wyglądzie koleżanki lub kolegi i rozpoznaje ich na podstawie opisu;

-reaguje na hasło: ,,Dzieci do domu!”

-dostrzega kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

-w pustych okienkach rysuje tyle kropek, ile elementów znajduje na rysunku (Policzanki s.5);

-utrzymuje równowagę stojąc na jednej nodze;

-rzuca woreczkiem do celu;

-wykonuje skręty tułowia.

J

PP

Z

PP

Mat

Z

                             Zatwierdziła:                                                  Opracowała:
                         s. Barbara Olszewska                                     Małgorzata Jasiórska