Propozycje aktywności- tydzień 8

Wróć do głównej galerii

Wiosna w sadzie

Dzień dobry Poziomki Witam Was i Waszych Rodziców bardzo serdecznie. Miesiąc maj przybrał piękne różnobarwne kolory wiosny, zrobiło się naprawdę majowo. Soczysta zieleń traw i liści, biel i róż kwiatów kryjących owocowe drzewa, złociste mlecze na polanach – wszystko to możemy podziwiać właśnie w tym momencie. A dzięki komu to wszystko? Dzięki najważniejszemu ogrodnikowi, którym jest Pan Bóg 🙂
Z nowym tygodniem nowe zabawy Kochane Przedszkolaki! Zachęcam Was do skorzystania z aktywności, które dla Was przygotowałam. Wiosna w sadzie to nasz temat kompleksowy na ten tydzień. Będzie wiosennie, majowo i pracowicie jak to w sadzie, zawsze jest coś do zrobienia 😉

 

  1. Dzisiaj przywitamy się wyjątkowo, pomoże nam w tym pewna, mała Pszczółka Maja. Róbcie to co ona, a poranek stanie się muzycznie piękny. Oto link do naszej powitanki

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

  1. Przeczytajcie proszę wiersz pt. „Wiosna w sadzie”.

Wiosna w sadzie

Wszystko zaczęło się od moreli
gdy trawy spały wciąż w chłodnej ziemi
ona zaczęła się pierwsza bielić
w kwietniowym słońcu srebrzyście mienić

Tuż zaraz po niej kwietniową nocą
skromne zazwyczaj nad wyraz wszelki
na krótką chwilę z niezwykłą mocą
wybuchły bielą dwie mirabelki

Po nich ruszyła kwietna lawina
jakby ktoś śnieżną rozpętał burzę
dla przypomnienia, że to nie zima
podkreślił lekko brzoskwini różem

Leciwe grusze co w miedzy rosną
powagę swoją gdzieś zagubiły
jak małe dzieci ciesząc się wiosną
białym welonem głowy okryły

Jabłonie, wiśnie i dumne śliwy
niczym zesłane z nieba anioły
sad wypełniły w cuda i dziwy
amok ogarnął trzmiele i pszczoły

Drzewa swe stopy moczą w zieleni
w traw wszędobylskich puszystej rzece
i nagle wszystko ciepły deszcz zmienił
złocisty dywan utkały mlecze.

Możecie porozmawiać na temat wiersza odpowiadając na poniższe pytania:

– Jakie drzewa rosły w sadzie?

– Jakimi kolorami mienił się sad?

– Czy drzewa mają welony?

– W czym drzewa moczyły swe stopy?

– Co zrobiły mlecze?

 

  1. Zapraszam do zabawy orientacyjno-porządkowej „Słońce i deszcz”.
    Biegajmy swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: Słońce! zatrzymujemy się i stoimy z rękami podniesionymi w górę. Na hasło: Deszcz! przykucamy i chowamy głowy.

 

  1. Praca plastyczna do wiersza „Wiosna w sadzie”. Wykonajcie proszę na kartce formatu A4 pracę plastyczną w formie wydzieranki z papieru kolorowego. Czekam na Wasze ciekawe prace. Liczę na Waszą kreatywność. Powodzenia

 

  1. Kolejna propozycja zabawy na ten tydzień to „Pszczoła w sadzie” – ćwiczymy mięśnie brzucha. W leżeniu na brzuchu poruszamy uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladujemy poruszającej się pszczoły.

 

  1. Nazwij drzewa na ilustracji. Ile owoców widzisz na drzewach? – przeliczcie proszę owoce poszczególnych drzew i powiedzcie, których owoców jest najwięcej, a których najmniej? Który owoc jest najmniejszy i jakie mają kształty?

załącznik nr 1

  1. Podglądamy wiosnę w sadzie przez lornetkę” – ćwiczenia mięśni grzbietu. Połóżmy się na brzuchu, łokcie mają być wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę. Co pewien czas wznoście łokcie. Ćwiczenie powtórzcie kilka razy.

 

  1. Proponuję Wam obejrzeć krótki filmik „Od kwiatu do owocu” a zrozumiecie jak powstaje owoc, dlaczego drzewa owocowe mają kolorowe i pachnące kwiaty, kto zapyla drzewa owocowe? Oto link:

https://www.youtube.com/watch?v=pcMM8SiOIDg

 

  1. Szukamy owoców” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
    Proponuję aby zrobić siad skrzyżny i unieść ręce do góry. Następnie wykonujemy skręty tułowia w lewo i w prawo – szukamy maleńkich owoców na drzewie.

 

  1. Posłuchajcie słów piosenki „Gruszka” i nauczcie się jej na pamięć. Oto link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=8lUGwohNNWg

 

 

Gruszka”

Do doktora ogrodnika przyszła gruszka:
„Ja doktorze chce być szczupła jak pietruszka
Chce wyglądać jak modelka – wydętego nie mieć brzuszka
I chce buty na obcasach mieć na nóżkach”

A dlaczego gruszka chce być chuda jak pietruszka
Dlaczego gruszka chce być jak pietruszka?
Dlaczego gruszka chce być chuda jak pietruszka
Dlaczego gruszka chce być jak pietruszka?

„Próbowałam stu sposobów – bez efektu
Nie potrafię się uwolnić od defektu
Brzuszek wcale się nie zmniejsza, a ja jestem coraz cięższa
I zajmuje na gałęzi więcej miejsca”

A dlaczego gruszka chce być chuda jak pietruszka
Dlaczego gruszka chce być jak pietruszka?
Dlaczego gruszka chce być chuda jak pietruszka
Dlaczego gruszka chce być jak pietruszka?

Rzekł ogrodnik: „Mądra gruszka dumna jest ze swego brzuszka
Wszystkich nęci zapachem i aromatem
Nic nie wolno zmieniać zatem
Będziesz taka jaka jesteś
Chudej gruszki nikt nie zechce
Bądź świadoma swej wartości
Niech ktoś inny ci zazdrości!”
/2x

A dlaczego gruszka chce być chuda jak pietruszka
Dlaczego gruszka chce być jak pietruszka?
Dlaczego gruszka chce być chuda jak pietruszka
Dlaczego gruszka chce być jak pietruszka?

  1. Wiosenne słoneczko” – wykonajcie proszę ćwiczenia oddechowe. Na kartce najlepiej z bloku technicznego robimy dużego kleksa żółtą farbą. Waszym zadaniem jest rozdmuchać farbę, tak by z kleksa powstało słoneczko z promykami. Ćwiczenie można również wykonać przy pomocy słomek. Powodzenia.

  2. Zgadywanki-rymowanki. Tym razem przygotowałam dla Was zagadki o owocach. Miłej zabawy.

 

Kwaśne, rumiane, ogonek posiada.
Kiedy jest dojrzałe to na ziemię spada. (okłbaj)

 

Ma kształt żarówki, lecz wcale nie świeci,
gdy jest dojrzała zjadają ją dzieci. (akzsurg)

 

Skórka fioletowa, miąższ pod nią złoty.

Smakuje wybornie, wszyscy wiemy o tym. (akwilś)

 

Kiedy drzewa swą ciemną czerwienią ozdobią,
wtedy je chętnie jemy, a wróble dziobią. (einśerezc)

 

Czerwieni się ze wstydu.
Dojrzewa na słonku.
Wśród zielonych liści
wisi na ogonku. (ainśiw)

 

Kiedy między „owce” wpiszesz jedną z liter,
jesz je z apetytem, bo są znakomite. (ecowo)

 

Nie las, nie park,

chociaż się zieleni.

Jabłka, gruszki, śliwki

znajdziesz tam w zieleni. (das)

  1. A teraz rozruszajmy swoje palce-wyginańce przy zabawie sensorycznej „Wiosenna burza”. Wykonujcie poniższe polecenia:


Pada deszczyk, pada, pada, (Uderzamy palcem o podłogę lub o stolik)
coraz prędzej z nieba spada. (Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci, (Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci… ( Klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot !!! (uderzamy piąstkami o podłogę.)

  1. Kochane Przedszkolaki! Pamiętajcie, że przed każdym posiłkiem, po posiłku i zabawie należy myć dokładnie dłonie stosując 7 kroków. Możecie to robić przy piosence, oto link: https://www.youtube.com/watch?v=yScgTrTRiKU
  2. UWAGA KONKURS!!!

Jan Paweł II człowiek na miarę współczesnych czasów…

W obliczu obecnej sytuacji niepokoju i lęku zachęcamy do przyjrzenia się bliżej postaci Karola Wojtyły – papieża Polaka, który stanowi dla nas wzór wiary i całkowitego zawierzenia Maryi. To właśnie wiara pomagała mu przetrwać w trudnych chwilach jego życia, zabierała strach i czyniła go jeszcze silniejszym. W roku jubileuszu 100. rocznicy urodzin Karola Wojtyły – Jana Pawła II zechciejmy zgłębić swoją wiedzę i ożywić wiarę. W ramach duchowej lekcji zachęcamy do refleksji oraz zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do udziału w konkursie dotyczącym Jana Pawła II. Konkurs został podzielony na dwie części i obejmuje dwie formy działań:

  • indywidualną- skierowaną dla dziecka, która polega na wykonaniu pracy plastycznej z wizerunkiem Jana Pawła II, którą prosimy przesyłać do 18.05.2020 r. na skrzynki e-mailowe poszczególny grup;

  • zespołową(zespół tworzą rodzice wraz z dzieckiem). Polega na udzieleniu odpowiedzi na niżej zamieszczone pytania. Prosimy o przesyłanie gotowych odpowiedzi na skrzynki mailowe poszczególnych grup. Dla tych, którzy jako pierwsi nadeślą prawidłowe rozwiązania przewidziane są nagrody.

W ten właśnie sposób pragniemy przybliżyć życiorys „Wielkiego Polaka”, który jest dla nas Polaków wielkim autorytetem i niedoścignionym wzorem. Wszystko, co robił, robił z sercem, oddaniem i pasją.

Przed nami życiowa próba wartości człowieka. Święty Jan Paweł II daje nam nadzieję, siłę i odwagę, kierując do nas słowa, które pomimo upływu czasu zyskują na wartości i nabierają nowego znaczenia

Nie lękajcie się”….

Pytania:

  1. Gdzie urodził się Karol Wojtyła?
  2. Jak miał na imię tata Karolka, a jak mama?
  3. Jak nazywał się brat Karola?
  4. Ile lat miał Karolek, gdy zmarła jego mama?
  5. Kto opiekował się Karolem po śmierci mamy?
  6. Kto zobaczył w Karolu „przyszłego papieża”?
  7. Gdzie pracował Karol w czasie II wojny światowej?
  8. Kiedy Karol Wojtyła został wybrany na papieża?
  9. Jaki gest uczynił Karol Wojtyła po powrocie do Polskiej Ziemi i czynił to zawsze w czasie pielgrzymki do Polski już jako papież?
  10. Jakie motto obrał sobie biskup Karol Wojtyła?
  1. Grafomotoryka

Proszę wykonajcie prace na str. 3 i 5 z ćwiczenia Zabawy matematyczne 2, str.37, 52, 59 z grafomotoryki Rysuj po śladzie Wzory i szlaczki oraz poniższe karty pracy.

załącznik nr 2

załącznik nr 3

Język angielski

W tym tygodniu zaczniemy od przypomnienia znanej już dzieciom piosenki o pogodzie – zapraszam do słuchania i oglądania.

 

Po wysłuchaniu piosenki możemy zadać dziecku pytanie What’s the weather like today? (Jaka jest dzisiaj pogoda?). Dziecko odpowiada w zależności od tego co widzi za oknem np. It’s sunny/ It’s windy/ It’s rainy.

Można także zapytać dziecko How are you? (Jak się masz?). Dziecko odpowiada zgodnie ze swoim samopoczuciem i obrazkami dostępnymi w załączniku poniżej.

Załącznik nr 2 (6)


W tym tygodniu poznajemy słownictwo, związane z aktualnym tematem tygodnia.

Słowniczek:

bee – pszczoła
butterfly – motyl
ladybug – biedronka
bumblebee – trzmiel
bird – ptak
tree – drzewo
sky – niebo
flower – kwiatek
grass – trawa

 

Aby sprawdzić prawidłową wymowę słówek można skorzystać z internetowego słownika:
www.diki.pl


W załączniku znajduje się zadanie dla dzieci. W prezentacji, na każdym slajdzie znajdują się owady (bee, butterfly, ladybug, bumblebee) – powinny być 4 rodzaje, jednak któregoś z nich za każdym razem brakuje. Dziecko nazywa owady, przelicza je i mówi którego brakuje (What’s missing?).

Załącznik nr 3


Zachęcam także do nauki na pamięć bardzo łatwej piosenki – pomoże ona utrwalić nowe słownictwo. Tekst piosenki nie jest skomplikowany, a dzięki prostej melodii dziecko bez trudu ją zapamięta.

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=EgiQ6GliTrI