Propozycje aktywności- tydzień 3

Wróć do głównej galerii

Propozycje aktywności grupa Aniołki

Wielkanoc tuż tuż…”

Drodzy rodzice i kochane dzieci, w tym tygodniu kontynuujemy temat Świąt Wielkiej Nocy.

  1. Wysłuchanie wiersza „Wielkanocny stół” B. Szelągowskej.

Nadeszła Wielkanoc

Czas wielkiej radości!

Już stół wielkanocny

czekana swych gości.

Pełno na nim potraw:

kiełbasa i żurek,

babka lukrowana,

tuż obok mazurek…

Dom pachnie czystością,

porządki skończone.

Czas na odpoczynek.

Wszystko już zrobione!

Święconka na stole,

a pośród pisanek,

jak każe tradycja,

wystaje baranek!

To czas na życzenia,

na chwile radości

i niech w naszych sercach

miłość ciągle gości.

Rodzic zadaje dziecku pytania na temat wiersza:

  • Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?

  • Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?

  • Co znajduje się w koszyku ze święconką?

  • Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla inny?

Załącznik 1

  1. Zabaw dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?” – dziecko wskazuje na obrazku, co pasuje do świąt wielkanocnych, a co do nich nie pasuje. Dziecko może uzasadnić swój wybór.

Załacznik 2

  1. Zabawa dydaktyczna „Prawa-lewa” – określania stron ciała. Rodzic daje dziecku frotkę i zakłada mu na prawy nadgarstek. Dziecko dotyka ręką i nazywa części ciała (na której jest frotka), prawego oka, ucha, kolana, stopy; na koniec wykonują obrót w prawo. To samo wykonują lewą ręką (frotka na lewym nadgarstku).

  1. Ćwiczenia fonacyjne „Głosy zwierząt” – dziecko powtarza za rodzicem odgłosy zwierząt na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie. Nazywa jakie to zwierze.

Krowa muczy: muuu;

Baran beczy: beee;

Koza meczy: meee;

Świnka: iiii, chrum – chrum, kwi – kwi;

Kukułka: ku – ku;

Indyk: gul gul;

Gąska: gę – gę;

Osa: bzzz;

Rybka w wodzie: plum plum;

Ucieka zajączek: hyc, hyc;

Ryczy osiołek: ii – ja;

Wrona: kra – kra;

Bocian: kle – kle;

Gdacze kura: ko ko;

Pieje kogut: kukuryku;

Kaczka: kwa kwa;

Kot miauczy: miau miau;

Koń rży: iha – ha;

Koń parska: prr;

Pies szczeka:hau hau;

Pies warczy: wrr;

Wilk wyje: a – uuu;

Żaba: kum – kum,

Ćwierkają wróble: ćwir, cwir;

Odlatuje ptaszek: frrr;

Sowa: uhu, uhu;

Kurczątko: pi pi

  1. Praca plastyczna „Baranek wielkanocny” – potrzebne: klej, wata lub waciki kosmetyczne, kredki lub farby, szablon baranka z załącznika. Dziecko smaruje klejem baranka i wykleja go watą lub wacikami. Następnie resztę obrazka koloruje kredkami lub maluje farbami.

Załącznik 3

  1. Zabawa ruchowa „Przedświąteczne porządki” – dziecko naśladuje ruchem czynności pokazane przez rodzica, związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów, itp. Dziecko nazywa wykonywaną czynność. Po skończonej zabawie zaprasza dziecko do wspólnych porządków w domu.

  2. Zabawa Ruchowa „Przeprawa przez rzekę” – wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny poziom do przejścia w grze.

  3. Zabawa ruchowa „Rzucamy do celu” – prosta, ale zajmująca gra, na podłodze stawiamy miskę lub wiaderko i wrzucamy do niego piłki, balony lub zmięte w kulki gazety. Oczywiście wygrywa ten, kto wykona najwięcej prawidłowych rzutów z linii mety.

Ciekawym pomysłem na urozmaicenie zabawy, choć bardziej czasochłonnym, znajdziecie państwo pod linkiem: https://dzieciakiwdomu.pl/2014/05/gra-zrecznosciowa-zabawa-ruchowa-w-domu.html

  1. Praca plastyczna „Malowanie jajek” – dziecko wraz z rodzicem maluje farbami bądź ozdabia pisakami gotowane jajko lub wydmuszkę tworząc w ten sposób kolorową pisankę.

  2. Wielkanocna piosenka”- dziecko wraz z rodzicem wspólnie śpiewają piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=cNT7haqYeqw

Język angielski

Proponuję odtworzenie piosenki poniżej, która pomoże utrwalić dzieciom nazwy części ciała.

Słowniczek:

1. finger – palec
2. head – głowa
3. nose – nos
4. chin – broda
5. arm – ramię
6. leg – noga
7. foot – stopa