Propozycje aktywności- tydzień 9

Wróć do głównej galerii

Propozycje aktywności dla grupy „Aniołki”

Temat kompleksowy: „Wiosna na łące”

Kochane Aniołki, drodzy Rodzice, Witamy Was w kolejnym tygodniu. Trwa właśnie najpiękniejszy miesiąc – maj. Przyroda obudziła się już do życia, świat zazielenił się, w gniazdach wykluły się już pisklęta, a łąka żyje gwarnym życiem. To czas, kiedy możecie bezpośrednio obserwować piękno i harmonię przyrody. Tak naprawdę, do zabawy i nauki nie potrzebujecie wiele – wystarczy bystre oko, nadstawienie ucha i ciekawość. Żadne karty pracy, ilustracje i filmiki nie zastąpią Wam obserwacji i działania. Dlatego najważniejszym zadaniem tego tygodnia będzie wycieczka, spacer na łono natury, np. na łąkę. Zaproście rodziców i rodzeństwo na wycieczkę w spokojne miejsce. Poproście rodziców, aby zapakowali potrzebne rzeczy: koc, na którym odpoczniecie, koszyk na znalezione skarby, bidony z wodą, abyście nie musieli kupować plastikowych opakowań, pyszne przekąski. Pamiętajcie, że odwiedzając łąkę jesteście tam gośćmi. A miejsce to ma swoich mieszkańców. Szanujcie ich. Pamiętajcie o zabraniu śmieci. I pod żadnym pozorem nie palcie ogniska, tam gdzie jest to zabronione. Przynieście ze sobą pamiątki: ładny kamyk, ciekawy listek, kwiatek. Gdy już wrócicie z wycieczki, z pewnością nabierzecie ochoty na dalszą zabawę z mieszkańcami łąki.

 

  1. Aniołki na początek małe przypomnienie i utrwalenie: „Jak prawidłowo myjemy ręce”.

Załącznik nr 1 (8)

 

  1. Zapraszamy do wysłuchania opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”, link: https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo#action=share lub w załączniku.

 

  • Zachęcamy do rozmowy na temat opowiadania, rodzic zadaje pytania: Dokąd dzieci wybrały się na spacer?; Wymień zwierzęta, które dzieci widziały na łące?; Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?; Gdzie mieszkają myszy polne?; O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

 

  • Mieszkańcy łąki” – praca z obrazkiem. Nazwij zwierzęta znajdujące się na obrazkach.

Załącznik nr 3 (6)

  • Wiosenna łąka” – poznajmy teraz kilka roślin, które rosną na łące. Rodzic prezentuje i nazywa dziecku kwiaty, a na koniec Aniołki macie do wykonania dwa zadania.

Załącznik nr 4 (5)

 

  • Zapraszamy do nauki rymowanki „Ślimak, ślimak”– a może już ją znasz, to proszę powiedz ją.

Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam Ci sera na pierogi.

Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”.

 

  1. Praca plastyczna „Kolorowa łąka” – instrukcja wykonania w linku https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y

 

  1. Zaprowadź owady do kwiatów” – ćwiczenie grafomotoryczne – pamiętaj o prawidłowym trzymaniu kredki.

Załącznik nr 5 (4)

  1. Praca plastyczna „Łąka” – pokoloruj obrazek wg własnego pomysłu.

Załącznik nr 6 (6)

  1. Zabawa dydaktyczna „Papierowe kule”potrzebne będą stare gazety lub kartki papieru. Z gazet dziecko ugniata papierowe kule. Sznurkiem lub skakanką dzielimy pokój na połowę. W zabawie może brać udział cała rodzina, dzielimy się na dwa zespoły. Na hasło rodzica start rozpoczyna się przerzucanie papierowych piłek na stronę przeciwnika. Kolejne hasło stop oznacza koniec pojedynku. Następnie każda grupa liczy papierowe kule na swoim polu. Wygrywa grupa, która ma mniej kul. Zabawę oczywiście można powtarzać. Po każdej przeprowadzonej rozgrywce, poprośmy dziecko, aby opowiedział o swoich emocja, jak się czuło wygrywają, a jak, gdy przegrało.

  1. Zabawa dydaktyczna „Uzupełnij rytm” – dziecko uzupełnia powtarzający się rytm kolorów.

Załącznik nr 7 (3)

  1. Jak gąsienica zmieniła się w motyla” – zapraszamy do obejrzenia bajki, z której dowiecie się, skąd na świecie biorą się piękne motyle. A w załączniku dwa motyle z wiosennej łąki.

https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE

Załącznik nr 8 (2)

  1. Na wiosennej łące”- zagadki słowne – spróbuj rozwiązać zagadki i wskazać właściwego mieszkańca łąki. Dziecko odgaduje zagadki i wskazuje obrazki, które są ich rozwiązaniami.

Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)

Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite ……………… ( pszczoły)

Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ………. (biedronka)

Załącznik nr 9 (3)

  1. Zabawa badawcza – Aniołki zapraszamy was do zabawy „Dzielny detektyw na tropie mieszkańców łąki”. Wybierzcie się z rodzicami na wycieczkę po majowej łące i odszukajcie i zaznaczcie rzeczy, które widzieliście, pomoże Wam w tym karta pracy w załączniku. Miłej zabawy, jesteśmy ciekawe co uda Wam się znaleźć.

Załącznik nr 10 (3)

  1. Zabawa taneczna przy piosence „Bal na łące” – posłuchaj piosenki o łące. Zatańcz sam lub zaproś do tańca kogoś bliskiego. Zwróć uwagę na zmianę tempa muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

 

  1. Zabawy ruchowe:

  • Przestraszone żabki” – dziecko – żabka skacze po dywanie w różnych kierunkach dookoła stawu np. ułożonego ze sznurka, może to być również kocyk. Rodzic jest bocianem – klaśnięciem w dłonie sygnalizuje nadejście bociana. Przestraszona żabka jak najszybciej wskakuje do stawu i nieruchomieje. Dwa klaśnięcia sygnalizują odejście bociana, żabka może ponownie skakać. Potem zamiana ról.

  • Taniec motyli” – zabawa muzyczno-ruchowa ekspresyjna. Aniołki najpierw zapraszamy Was do obejrzenia filmu „Łąka – rośliny i zwierzęta”, następnie rodzic włącza raz jeszcze film, tym razem skupcie się na muzyce. Zamieńcie się w motyle i tańczcie zgodnie z podaną melodią. Do tańca możecie wykorzystać (jako skrzydła) chustki, apaszki, kartki z kolorowych czasopism.

https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

  • Zabawa ruchowa z piosenką „Na łące”

Język angielski

Na początek, zapraszam na znaną już dzieciom piosenkę powitalną.

W tym tygodniu nauczymy się liczyć w języku angielskim do 10 oraz poznamy 3 owady, które można spotkać na łące.

Słowniczek:

six – sześć
seven – siedem
eight – osiem
nine – dziewięć
ten – dziesięć
ladybug – biedronka
grasshopper – konik polny
butterfly – motyl

Aby sprawdzić prawidłową wymowę słówek można skorzystać z internetowego słownika:
www.diki.pl

Skorzystajmy z ilustracji w załączniku, które posłużą jako karty obrazkowe do zapoznania się ze słownictwem.

Załącznik nr 2 (9)


Piosenka dostępna w linku poniżej pomoże zapamiętać i utrwalić poznane słownictwo.

https://www.youtube.com/watch?v=F10LRMyMw5E