Propozycje aktywności- tydzień 12

Wróć do głównej galerii

Witamy Was i Waszych Rodziców w kolejnym czerwcowym tygodniu. Dni są coraz cieplejsze i dłuższe, a Wy macie więcej czasu na propozycje zabaw, które dla Was przygotowałyśmy. Zachęcamy Was kochane Poziomki do współpracy i liczymy na Wasze owocne prace. Mamy nadzieję, że aktywności, które dla Was przygotowałyśmy, przypadną Wam do gusty i chętnie z nich skorzystacie. Głównym bohaterem tego tygodnia jest … KSIĄŻKA. Mamy nadzieję, że każdy z Was ma swoją ulubioną pozycję książkową. Przy okazji tego właśnie tematu, proponujemy aby każde z Was, zrobiło porządki w swoich książeczkach i zadbało, aby wszystkim książkom mieszkało się jak najlepiej na czyściutkich półeczkach w waszych pokoikach.

Serdecznie Was pozdrawiamy i zapraszamy do zabawy 😉

  1. Powitanka na „dzień dobry”.

Gdy się dzieci chcą przywitać,
to dzień dobry mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają,
prawą rączką pomachają.

Gdy się dzieci chcą przywitać,
to dzień dobry mówią wszystkim,
uśmiech miły posyłają,
lewą rączką pomachają.

  1. Zapraszamy całą Rodzinę do wspólnej zabawy – „Głowa, ramiona, kolana, pięty …”

Oto link do muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.

  1. Zachęcam Was Kochane Przedszkolaki, abyście w czerwcowe popołudnie nauczyli się wiersza pt., „Smutna książeczka” autorstwa Olgi Adamowicz.

 

Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

Po zapoznaniu się z wierszem, proponuję abyście odpowiedzieli na kilka pytań:

– Co robiły książeczki?

– Dlaczego jedna książeczka została w kącie?

– Co zrobiła Basia z książeczką?

– O czym mają pamiętać dzieci?

 

  1. Książkę na głowie mam, więc chodzę tu i tam …” – zabawa ruchowa z rekwizytem. Polega ona na tym, aby jak najdłużej chodzić z książką położoną na głowie w rytm muzyki. Jeśli poczujecie, że książka zsuwa się powoli z głowy, łapcie ją aby nie upadła na podłogę. Zaproście do zabawy swoich najbliższych, a zapewniam, że będzie się działo. Oto link z muzyką do zabawy 😉 https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c

 

  1. Elementy budowy książki” W (Załącznik1) znajdziecie informację na temat budowy książki. Proszę zapoznajcie się z nią, a następnie przyjrzyjcie się swojej ulubionej książce. Czy zbudowana jest tak samo jak książka w załączniku? Opiszcie ją swoimi słowami, jaki ma kolor, wielkość, jakie ilustracje zawiera i dlaczego to właśnie ona jest tą ulubioną książką z pośród wielu. Powodzenia!

 

  1. Zabawa bieżna „Ptaki”.

Biegajcie z rozłożonymi w bok ramionami, naśladując lecące ptaki. Następnie przysiadajcie i pijcie wodę – wykonują rytmiczne skłony głowy w przód i w tył. Pamiętajcie o bezpiecznej zabawie i odpoczynku. Zabawę tą wykonujcie na świeżym powietrzu, jeśli tylko pogoda Wam na to pozwoli.

 

  1. Pomyślimy, popatrzymy i dobrze zaznaczymy”. W (załącznik 2) znajdziecie karty pracy, proszę wykonajcie je. Jeśli będziecie mięć problem z ich wykonaniem poproście o pomoc starsze rodzeństwo lub dorosłych. Powodzenia!

 

  1. Co tu się zmieniło?” – zabawa na spostrzegawczość. Znacie wasze mieszkanie, ale czy pamiętacie, gdzie co w nim się znajduje? Jedna osoba wychodzi z pokoju, a reszta coś zmienia np., chowa doniczkę z kwiatem, przestawia fotografię itp. Następnie zapraszamy „wygnańca” z powrotem. Czy odgadnie, co się zmieniło? Sprawdźcie spostrzegawczość swoich najbliższych oraz swoją.

 

  1. Zabawa oddechowa „Detektyw zapachów”.
    Wybierzcie się na rodzinny spacer i powiedzcie, jakie zapachy wyczuliście i wymyślcie co mogłoby być ich źródłem, gdybyśmy w danej chwili znajdowali się w czarodziejskiej krainie. Nie oceniajmy naszych pomysłów. Pozwólmy puścić wodze naszej fantazji! Jedyne, na co powinniśmy zwracać uwagę w tej zabawie, to w jaki sposób oddycha. W tej zabawie stymulujemy nie tylko oddech, ale i kreatywność.

 

  1. Moja ulubiona książka” – ilustracja. Wykonajcie proszę ilustrację do swojej ulubionej książki. Technika oraz format pracy jest dowolny. Liczę na Waszą pomysłowość Kochane Poziomki.

 

  1. Zabawa ruchowa „Książki”.
    Zachęcam do zajęcia dowolnego miejsca na dywanie. Leżąc na boku, na hasło „książki się otwierają”, przechodzimy do leżenia na wznak, wyciągając na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło „książki się zamykają”, powracamy do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone. Na hasło: „książki stoją na regale” przechodzimy do stania na baczność. Ćwiczenia te możemy wykonywać przy akompaniamencie muzyki relaksacyjnej. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=uOIHHMnI_Ig

 

  1. Jak powstaje książka”- pogadanka na podstawie filmu multimedialnego. Zachęcam Was do obejrzenia prezentacji multimedialnej. Zapoznajcie się z poszczególnymi etapami powstawania książki. Jak sami zobaczycie nie jest to wcale takie proste. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

 

Po obejrzeniu prezentacji możecie odpowiedzieć na pytania:

– Jak się nazywa osoba, która pisze książkę?

– Co się dzieje kiedy pisarz napisze książkę?

– Kim są recenzent i ilustrator?

– Gdzie jest drukowana książka?

– Gdzie wędruje książka z drukarni?

Na zakończenie proszę abyście podzielili na sylaby wyrazy: pisarz, drukarnia, książka, recenzent, biblioteka.

CIEKAWOSTKA!

Ciekawskim Przedszkolakom polecam dodatkową prezentację, z której dowiecie się jak powstawały najstarsze książki i jak sobie radzono „Zanim pojawiła się książka?”. Serdecznie polecam. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

 

  1. Zabawa ruchowa z rymowanką – „Chodzenie”. Poproście, aby ktoś z dorosłych czytał rymowankę, a reszta Rodziny ilustruje ruchem sposób poruszania się bohaterów wiersza. Zapraszamy do wspólnej zabawy 😉 Oto rymowanka:

 

Sunie wąż, sunie. Chodzić nie umie.

Bo choćby chciał, to nie ma nóg. – czołganie się na brzuchu

Za to stonoga na swych stu nogach

w ziemi zbudować chce, ze sto dróg. – chodzenie na stopach i dłoniach

Na jednej nodze sunie po drodze ślimak

z chałupką swoją na plecach. – podskoki na jednej nodze

Rak jak to rak chodzić chce wspak.

I swoją modę wszystkim poleca. – chodzenie do tyłu

A ja powiem wam, że dwie nogi mam!

Bo każdy ma tyle nóg by bez kłopotu ruszać się mógł! – podskoki z nogi na nogę

 

  1. W tym tygodniu nauczcie się proszę piosenki pod tytułem „Jestem książką”  sł. A. Szymański, M.Tomaszewska, muz. M.Tomaszewska. Link do piosenki poniżej: https://www.youtube.com/watch?v=2k13EM6NtCg

 

  1. Zabawa ortofoniczna – „Wiatry”. Rodzic mówi: „wieje wietrzyk” – a Wy z uniesionymi ku górze rękami lekko przechylajcie się na boki i szeptem szumcie „szszsz”, a na słowa: „wichura” – pochylajcie się na wszystkie strony i głośno naśladujcie odgłos wiejącego mocno wiatru: „uuuu”.

 

  1. Nasze emocje” – porozmawiajmy o nich. Jak się dzisiaj czujecie? Jest Wam smutno, a może wesoło. A może ktoś z Waszej rodziny ma dzisiaj nienajlepszy dzień, więc zróbcie wszystko aby go pocieszyć. Może poniższy link Wam w tym pomoże.

https://www.youtube.com/watch?v=Yqb95ZWykSI

 

  1. Zabawa ruchowa „To potrafię”. Poproście Rodziców lub starsze rodzeństwo aby wydawali następujące komendy, a wy ćwiczcie z innymi bliskimi:

stój wyprostowany

wyciągnij obie ręce do sufitu

wyciągnij obie ręce w bok

wyciągnij obie ręce przed siebie

dotknij stóp czubkami palców dłoni

dotknij lewą dłonią prawego kolana

dotknij prawą dłonią lewego kolana

z zamkniętymi oczami, dotknij palcem wskazującym czubka nosa.

 

  1. Zasady korzystania z książek” to prezentacja multimedialna, którą polecam wszystkim tym Przedszkolakom, którzy nie wiedzą jak korzystać z książek. Jest kilka zasad dzięki którym nasze książki będą zawsze wyglądały jak nowe. Mam nadzieję, że swoje książeczki traktujecie w sposób przedstawiony w filmie. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

 

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbieramy krople deszczu”. Mama jest chmurką, która zbiera swoje kropelki deszczu: biegając po pokoju, dotyka każdego z domowników, którego mija. Dotknięte osoby podają sobie ręce i tworzą zamknięty krąg w kształcie chmurki, która lekko się kołysze. „Chmurką” za każdym razem może być inny członek rodziny. Im więcej członków Rodziny weźmie udział w zabawie, tym większy krąg utworzycie. Miłego chmurowania 😉

 

  1. Zakładka do książki” – praca plastyczna.
    Zachęcamy do wspólnego przygotowania zakładki do swoich książek. Potrzebne nam będą: kolorowe wstążki, dziurkacz, klej, nożyczki, kolorowa kartka z bloku technicznego lub tektura, kolorowy papier lub mazaki. Zakładkę można wykonać według własnego pomysłu i projektu.

    Przygotowałam dla Was kilka propozycji. Oto one:

https://www.youtube.com/watch?v=ZNWqouU5BYw zakładka kotek

https://www.youtube.com/watch?v=2ODzf3kQ1Gg zakładka królik

https://www.youtube.com/watch?v=pgPXhLT2Ids zakładka żaba

 

  1. ,,Koty na płoty” – zabawy na czworakach.

Waszym zadaniem jest naśladować koty: skradać się bardzo cicho do myszki, wspinać się na drzewo i skakać z niego, bawić się kłębkiem włóczki, zasypiać, mruczeć, miauczeć. Możecie dobrać się w pary: jedno z Was staje w rozkroku (tworząc ze swoich nóg płotek), a drugie przechodzi pomiędzy nogami.

 

  1. Wdech i wydech… czyli o prawidłowym oddychaniu”.

Oddychanie jest nam potrzebne do codziennego życia. Jest ważne dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego aparatu artykulacyjnego. Pamiętajmy kochane Przedszkolaki o prawidłowym oddychaniu. Ćwiczcie swój oddech podczas puszczania baniek mydlanych. Dmuchajcie na zmianę: długo – krótko – jak najdłużej, słabo – mocno – jak najmocniej.

 

CIEKAWOSTKA

  1. Brajl dla Przedszkolaków – książki dla niewidomych. Może słyszeliście o książkach dla osób niewidomych, w którym mamy pismo punktowe. Nie każdy z nas może cieszyć się dobrym wzrokiem, a jednak musimy się porozumieć z naszym otoczeniem i ludźmi nas otaczającymi. Żeby się porozumieć, osoby niewidome nauczyły się języka brajla. Jeśli jesteście ciekawi i chcecie pogłębić swoją wiedzę, odsyłam do poniższych linków:

https://www.youtube.com/watch?v=1uQUDHZPAKU

http://www.braille.pl/nauka-brajla

 

  1. Wykonajcie proszę ćwiczenia grafomotoryczne str. 38, 46, 53, 59.

 

  1. Zachęcam do miłego spędzania czasu w gronie najbliższych, najlepiej na łonie natury, dlatego proponuję Wam wycieczkę rowerową połączoną z małym piknikiem. Pamiętajcie aby zabrać ze sobą kocyk i koszyk pełen pyszności. Mogą tam się znaleźć: kanapki, owoce oraz picie. Zabierzcie swoją ulubiona książkę i poproście Rodziców o przeczytanie kilku stron, a zrobiona przez Was zakładka książkowa przyda się w tym momencie, by oddzielić przeczytany fragment od tego, który pozostał jeszcze do przeczytania. Nie muszę mówić o zabraniu dobrych humorów bo te z pewnością towarzyszą Wam każdego dnia. Życzę miłych wrażeń i udanego wypoczynku 😉

 

  1. Pamiętajcie Kochane Przedszkolaki o myciu rąk, po każdym wyjściu z toalety, po każdym powrocie do domu i przed posiłkami, które spożywacie. Przypomnijcie sobie etapy mycia rąk z filmikiem, oto link: https://www.youtube.com/watch?v=IhHUMTQ5kOc

Język angielski

Na początek zaśpiewajmy powitalną piosenkę – Hello song!

Zapytajmy dziecko, czy wie jaka była tematyka ostatniego spotkania z angielskim i czy pamięta jakieś zwroty np. clap your hands, sit down itd. Mogą nam pomóc karty obrazkowe z ubiegłego tygodnia.

Poniżej przypomnienie słownictwa:

clap your hands – klaśnij w dłonie
touch your toes – dotknij palców u nóg
turn around – obróć się
put your finger on your nose – połóż palec na nos
flap your arms – machaj rękami
touch your eyes – dotknij oczu
wiggle your fingers – poruszaj palcami
jump up high – podskocz wysoko
sit down – usiądź
stand up – wstań

,,Drill” – czas na zabawę w wojskową musztrę. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze wykonywanie czynności wybranych przez rodzica w dowolnej kolejności np. turn around, jump up high, touch your eyes, sit down, stand up, wiggle your fingers itd. Chodzi o szybkość wydawania komend i ich wykonywania. Aby bardziej skupić uwagę dziecka można powtórzyć daną czynność kilka razy np. turn around, turn around, turn around.
Have fun!

Czy pamiętacie jeszcze piosenkę Jump up high?
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=E7GiYRJY7Cw

Spróbujmy w ciągu całego tygodnia nauczyć się jej na pamięć (śpiew + pokazywanie).

W związku z aktualnym tematem tygodnia, który dotyczy książek przypominamy sobie słówko book – książka.

Możemy wysłuchać piosenki o książkach w języku angielskim:
link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=7c8giTT_0UY&t=47s

 

DO ZOBACZENIA !!!!