Propozycja aktywności dla dzieci- tydzień 1

Wróć do głównej galerii

Znalezione obrazy dla zapytania: biedronka owad

 

Drodzy Rodzice, witamy cieplutko w ten marcowy poranek.
Jeżeli chcecie zorganizować dzieciom czas to zachęcamy do współpracy
z nami. Mamy świadomość, jak ważna jest Państwa obecność
i zaangażowanie w pomoc podczas realizacji zajęć w takiej formie.

Mamy nadzieję, że jesteście zdrowi i gotowi do pracy? Jeśli tak to zapraszamy do zapoznania się z propozycjami zajęć i zadań. Kontynuujemy tematykę wiosenną, ale dziś skupmy się na marcowej pogodzie.
Życzymy miłej i owocnej pracy…
😊

1. „Marcowa pogoda” – ćwiczenia logopedyczne w oparciu o tekst Patrycji Siewiera-Kozłowskiej

Słonko marcowe w górze wysoko – Usta otwarte, wąski język sięga wysoko.

Mruży do dzieci złociste oko – Zamykamy na zmianę prawe i lewe oko.

Lecz nagle wietrzyk – łobuziak miły – wdech przez nos, wydech ustami.

Sprawił, że chmurki słonko zakryły! Szeroki język zakrywa górną wargę.

Z chmurek tych deszczyk spada i kapie,

Wiaterek wieje, a deszczyk chlapie…

Fiu, fiu, fiu, kap, kap, kap – dziecko powtarzają onomatopeje.

To deszcz marcowy rozrabia tak.

Marcowe niebo często się zmienia:

Czasem jest słonko Czubek języka podniesiony.

lub trochę cienia. Czubek języka sięga do brody.

Czasem są chmurki, Górna warga zakryta szerokim językiem.

a czasem deszcze,

Co nam ten marzec przyniesie jeszcze?

Wysokie słońce Czubek języka sięga wysoko.

Lub twardy grad. Język wypycha policzki od wewnątrz po obu stronach.

Marzec z bałwankiem jest za pan brat!

Plotą się w marcu różne pogody, Czubek języka wolno krąży po wargach.

Słońce ze śniegiem robi zawody!

2. „W marcu, jak w garncu” Spróbujmy wyjaśnić znaczenie tego przysłowia. W celu utrwalenia znajomości przysłowia prosimy o wykonanie pracy plastycznej, pt.” Marcowa pogoda”. Materiały potrzebne do wykonania pracy to: biała kartka papieru A4, bądź wydrukowana karta pracy z garnkiem, ołówek, plastelina, farby, pędzel, kredki. (W przypadku braku możliwości wydrukowania, prosimy o odwzorowanie garnka). Jak już wiemy, pogoda w marcu jest bardzo kapryśna. Zobrazujmy marcową pogodę w garnku poniżej.
Załacznik nr 1

Narysuj samodzielnie elementy pogody (słońce, krople deszczu, chmury, płatki śniegu, błyskawice), następnie wypełnij ich kontury za pomocą roztartej plasteliny. Następnie kredkami lub farbami pomaluj uszy garnka i dorysuj pokrywkę. ( załącznik nr 1)

3. Improwizacja ruchowa do muzyki „ Wiosna” A. Vivaldiego .

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

4. Zabawa ruchowa: „Skok przez kałuże” .

Rodzic rzuca kostką, dziecko przelicza ilość wyrzuconych oczek. Następnie przeskakuje przez poduszkę ( jasiek) tyle ile wskazuje liczba oczek.

5. Qiuz „Rozpoznajemy stosunki przestrzenne”:

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/11266

A teraz spróbujmy trochę poeksperymentować z farbą i wodą…

  1. Malowanie na temat „ Wiosenna tęcza”.

https://www.youtube.com/watch?v=wb0b6pMqjt8

7. „Wiosenne rymowanki” – zabawa słowna.

Tworzenie rymów do podanych zdań. Rodzic mówi pierwszą część zdania, a dzieci kończą je w taki sposób, aby słowa się rymowały.

Rosną listeczki zielone, przez deszczyk… (pokropione).

Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez… (ogona).

Zajączki kicają i trawki… (szukają).

Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się… (chowają).

Bocian ma dziób czerwony, ostro… (zakończony).

8. Zabawa ruchowa „Wiatr, deszcz, burza”

Umawiamy się z dzieckiem, że na słowo „wiatr” – pociera dłoń o dłoń, na słowo „deszcz” – uderza dłońmi o uda, na słowo „burza” – tupie nogami. Dziecko chodzi po pokoju i reaguje odpowiednim ruchem na hasła wypowiadane przez rodzica w różnej kolejności i dość szybko.

9.Zabawa dydaktyczna dokończ zdanie.

Zachęcamy dziecko do zabawy polegającej na dokończeniu zdania: Kiedy pada deszcz lubię, …

10. Zabawa ruchowa „Słuchaj uważnie”. Rodzic mówi treść wierszyka, dziecko porusza się zgodnie z poleceniami: Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki. Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść. Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki. Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.

11. Zabawa badawcza: Mali odkrywcy

Jak powstają deszczowe chmury?

Przed zabawą należy zasłonić okna i przygotować wszystkie potrzebne materiały i przybory. W czasie doświadczenia należy zachować szczególną ostrożność ze względu na niebezpieczeństwo poparzenia się gorącą wodą.

Do wykonania doświadczenia potrzebne będą: szklane naczynie, talerz, kostki lodu, wrząca woda, latarka.

Przebieg doświadczenia:

  • przelanie gorącej wody do szklanego naczynia

  • nakrycie naczynia talerzem

  • ułożenie kostek lodu na talerzu

  • obserwowanie naczynia podświetlonego latarką( przy zgaszonym świetle).

Dziecko obserwuje, dzieli się swoimi spostrzeżeniami, wyciąga wnioski.

Para wodna unosi się do góry, tak jak parują kałuże i inne zbiorniki wodne w ciepłe dni. Kostki lodu ochładzają parę wodną. Ona, stykając się z chłodnym powietrzem, tworzy chmury.

Chmura występuje w powietrzu w postaci kropelek wody lub kryształków lodu. Często chmurę tworzy mieszanina kryształków lodu i kropelek wody. W poszczególnych chmurach mogą występować krople deszczu, śnieg, grad. Chmury są przenoszone prądami powietrza nad różne obszary, nad którymi zalega powietrze o różnej wilgotności. W związku z tym obserwujemy często zjawisko zanikania chmur(wyparowują) lub ich narastania. W rezultacie obraz chmur na niebie stale się zmienia. Chmury mają różną budową. Biorąc pod uwagę kryterium fizycznej budowy chmur, wyróżniamy chmury: wodne, lodowe i mieszane. Ze względu na wysokości, na jakich notuje się występowanie chmur, wyróżnia się chmury niskie, średnie i wysokie.

12. Zabawa „Marcowa pogoda”

Podajemy określenia odnoszące do pogody, a dziecko bierze fragment gazety

(1 kartkę) i wykonuje następujące zadania:

wieje lekki wiatr – spaceruje z gazetą, wachluje się nią,

pada deszcz – rozkłada gazetę na podłodze, uderza w nią palcami

Jest burza – rozrywa gazetę na kawałki: robi to szybko,

przyroda uspokaja się po burzy, zbiera kawałki gazety, robi z nich kulę

powoli nadchodzi wiosna – rzuca papierowe kule do kosza.

13. Piosenka o tematyce wiosennej. „Pachnąca wiosenka”: https://www.youtube.com/watch?v=XiCKI15os1Y

Po wysłuchaniu piosenki możemy porozmawiać z dzieckiem na temat treści utworu, określić jego nastrój.

14. Zabawa z piłką – podrzucanie i łapanie, rzucanie do kogoś, odbijanie, turlanie na zasadzie gry w kręgle lub po wyznaczonym torze, rzuty do celu itp.

15.Co to jest pogoda? – animacja przedstawiająca sposób opisywania pogody

http://www.scholaris.pl/frontend,4,76400.html

Zachęcamy do objerzenia filmiku i rozmowy z dzieckiem nt. składników pogody, Dziecko może również wcielić się w rolę prezentera pogody i przedstawić marcową prognozę😊

Język angielski: