Propozycje aktywności- tydzień 13

Wróć do głównej galerii

Dzień dobry przedszkolaki!

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o nadchodzącej porze roku, czyli o upragnionym lecie. Jeszcze za oknami chłodno, ale za kilka dni już na pewno zaświeci nad nami piękne i gorące słońce. Poznamy i przypomnimy czym charakteryzuje się lato, jak należy się ubierać i dbać o swoje zdrowie podczas upałów. Zapraszamy i zachęcamy do zabawy

 

Zapraszamy na miły początek do zabaw ruchowych, które proponujemy powtarzać przez cały tydzień w dowolnych momentach dnia:

  1. „Słońce i deszcz”- orientacyjno- porządkowa
    Dziecko biega swobodnie w dowolnym kierunku. Zatrzymuje się na hasło rodzica: „Słońce”- wyciąga ręce w górę. Na hasło: „Deszcz”- przykuca i chowa głowę.
  2. „Dziecko zmęczone- dziecko wypoczęte”- dziecko chodzi powoli, ociężale z opuszczonymi ramionami( na hasło: „dziecko zmęczone”), następni chodzi sprężyście , utrzymuje wyprostowana postawę na hasło: „dziecko wypoczęte”.
  3. „Dwóm tańczyć się zachciało”- zabawa ze śpiewem
    Do zabawy niezbędny będzie link z utworem muzycznym: https://www.youtube.com/watch?v=kYVHX1itkqg (zródło: You Tube)
    dziecko do zabawy zaprasza jednego z domowników, tańczy w kółko. Na słowa kłócili się ze sobą obie osoby naśladują bicie rękoma, złą minę/obrażenie. Następnie dziecko wybiera innego domownika i powtarza ten sam taniec do muzyki.
  4. „Jak bawię się latem?”- zabawa naśladowcza.
    Dziecko naśladuje swoja ulubiona, letnią zabawę. Rodzic, rodzeństwo odgadują jaka to czynność (np. jazda na rowerze, pływanie,…), a następnie naśladują ruch dziecka.
  5. Lato to piękna, ciepła pora roku, która wszystkim kojarzy się z wakacjami. Nie tylko czas wolny jest charakterystyczny dla tej pory roku by poznać i przypomnieć symptomy lata zachęcam do obejrzenia prezentacji. Do przeczytania treści w niej zawartych poproście rodzica.

    „Lato”- rozmowa inspirowana prezentacja multimedialną
    Link do prezentacji: https://slideplayer.pl/slide/838573/

    Rozmowa na podstawie prezentacji:
    – Kiedy zaczyna i kończy się lato?
    – Jaka pora roku jest przed i po lecie?
    – Co kojarzy się nam z latem?
    – Jakie owoce dojrzewają latem?
    – Co dzieje się na polach latem?

  6. Po poznaniu jednej z najpiękniejszych pór roku proponuje Wam osłuchanie i naukę piosenki nawiązującej do lata.
    „Ja lubię lato”- osłuchanie i nauka piosenki.
    Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=aybyEFc4Ais (zródło: You Tube)
  7. „Pory roku”- zabawa słowotwórcza
    Wykorzystując ilustracje- Załącznik 1,załącznik 2, opowiedz jaka to pora roku, podpisz odpowiednio ilustracje, podziel nazwy pór roku na sylaby i przegłoskuj je wyróżniając pierwszą i ostatnia głoskę.
  8. „Lemoniada dla ochłody”- praca plastyczna

Latem, kiedy jest upał jesteśmy bardzo spragnieni picia. By zaspokoić pragnienie wykonajcie własny kupek z pysznym picem. Do wykonania będzie Wam potrzebny papier, pisaki, kredki i klej.
Inspirację do wykonania znajdziecie w Załącznik 3.

 

  1. „Pyszne lody dla ochłody”- liczenie w dostępnym zakresie.

Karty pracy- załacznik 4

  1. „Gąsienica”- rytmy i sekwencje

Karty pracy- załącznik 5 (1), załącznik 5(2)

  1. „Lato”- nauka wiersza na pamięć.
    Proponuje by do końca tygodnia dziecko nauczyło się na pamięć poniższego wiersza i przez następne dni je powtarzało. Wiersz będzie pięknym prezentem z okazji zbliżającego się Dnia Taty.

 

„Lato” Magdaleny Frączczak

Przyszło do nas lato ciepłe i pachnące,

będziemy się bawić na zielonej łące.

Pogramy w piłeczkę albo w chowanego,

odwiedzimy na wsi dziadka kochanego.

 

Pojedziemy w góry, by szlaki zdobywać,

a potem nad morze troszeczkę popływać.

Odkryjemy miejsca dotąd nam nieznane,

dobrze, że już przyszło lato ukochane.

 

  1. „Lato”-znajdź różnicę

Obejrzyj dokładnie obie ilustracje- załącznik 6, a następnie na ilustracji po prawej stronie zaznacz różnice otaczając je w kółko.

  1. „Bezpieczne lato”- poznanie i przypomnienie zasad dbania o zdrowie.
    Podczas upalnego lata przypomnijmy sobie, że należy odpowiednio dbać o siebie by nie zachorować. Pamiętajcie o czapce, kremie z filtrem oraz bardzo częstym piciu wody. W godzinach najsilniejszego promieniowania słonecznego spędzajcie wolny czas na zabawie w domu lub mieszkaniu.
  2. „Ubrania na lato”- kształtowanie samodzielnego wyboru i dostawania ubrania do panującej pory roku i pogody.
    W zależności od pogody oraz pory roku nasza garderoba zmienia się, zima chodzimy ubrani bardzo ciepło natomiast podczas upalnego lata pamiętamy by ubierać się przewiewnie. W celu przypomnienia proponuję zapoznajcie się z Prezentacja-PowerPoint– wakacyjne ubrania.
    Po obejrzeniu wykonajcie karty pracy -Sortowanie-obrazkow
    – ubrania i pory roku.
  3. „Jak się dziś czujesz”- emocje moje i moich bliskich

W tym tygodniu proponuję każdego dnia wraz z dzieckiem ocenić swój dzień, do tej zabawy proponuje wykorzystać plansze- Plansza. Wybierając jedna z emocji proszę by każda osoba uzasadniła całym zdaniem swój wybór i powiedziała dlaczego tak się dziś czuła.

  1. „Higiena ważna sprawa”- czynności sanitarno- higieniczne w czasie covid-19.

Pamiętajcie by po każdej zabawie myc dłonie, przed posiłkami i po wyjściu z toalety. Obecnie mamy nowe zasady tak zwanego dystansu społecznego w związku z panowaniem koronawirusa, by ułatwić Wam zrozumienie nowych zasad zapoznajcie się z prezentacją- czym-jest-dystans-spoeczny.

  1. „Plażowe klapki”- praca plastyczna

Do wykonania będą niezbędne: kartki papieru, farba, klej, kasza, piasek, ozdoby (muszle-może być makaron).
Pierwszym etapem pracy jest odciśnięcie pomalowanych farba stóp na kartce papieru w kolorze również przez siebie wybranym. Gdy stópki wyschną, wycinamy je i naklejamy na kremowe/białe kartki. Dziecko może ozdobić stópki kaszą jęczmienną ( przyklejoną na klej Magic), symulującą piasek. Następnie, ze słomek stworzyć paski do klapek. Całość przyozdabiamy według uznania(np. muszelkami).
Inspiracja do wykonania pracy- załacznik 12

  1. „Zabawkowe zagadki”- zabawa fonematyczna

Karta pracy- załacznik 13

  1. „Slime z piaskiem”-eksperyment z piaskiem.

    Do wykonania potrzebujesz: Klej introligatorski klej szkolny bambino lub magic. Jako aktywator do slime potrzebujesz żel do prania lub płyn do soczewek. Do piaskowego gluta potrzebna jest również łyżka wody, odrobina pianki do golenia zwykłej najtańszej i suchy piasek- można wykorzystać piasek z piaskownicy.

Filmik instruktażowy : https://www.youtube.com/watch?v=u6cIDAP0qCY (zródło: You tube, Moje Dzieci Kreatywnie).

  1. „Moi rodzice gdy byli mali…”- rozmowa z rodzicami.

W wybrany dzień porozmawiajcie z rodzicami na temat czym bawili się gdy byli mali. Jeśli mają, możecie wspólnie pooglądać fotografie waszych rodziców z dzieciństwa kiedy podczas lata/ wakacji beztrosko się bawili.

  1. „Korale z kwiatów”- karta pracy str. 47, Nowe Przygody Olka i Ady wyd. Mac
  2. „Rakieta”- karta pracy str. 54, Nowe Przygody Olka i Ady wyd. Mac
  3. „Sen Ady”- karty pracy str. 76-77, Nowe Przygody Olka i Ady wyd. Mac
  4. „Letnie szlaczki”- Grafomotoryka karty pracy str. 41,63,74, 77 Rysuj po śladzie, Wzorki i szlaczki wyd. Notes

    Język angielski

    Zbliża się lato, pamiętacie nazwę tej pory roku w języku angielskim?
    summer

    Przypomnijmy sobie teraz nazwy wszystkich pór roku:

    spring – wiosna
    summer – lato
    fall – jesień
    winter – zima

    Załączam także link do piosenki o porach roku, którą poznaliśmy już jakiś czas temu – przypomnijmy ją sobie.

    Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

    W tym tygodniu poznajemy słownictwo związane ze środkami transportu.

    Słowniczek:

    airplane – samolot
    fire engine – wóz strażacki
    bulldozer – spychacz
    train – pociąg
    helicopter – helikopter
    bicycle – rower
    ambulance – karetka pogotowia
    car – samochód

    Aby sprawdzić prawidłową wymowę słówek można skorzystać z internetowego słownika:
    www.diki.pl


    Zapraszam teraz do wysłuchania piosenki, która pomoże nam utrwalić prawidłową wymowę.

    Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=48OXJtf8c3E

    W załączniku znajdują się ilustracje wszystkich pojazdów. Spróbujmy nazwać je w języku angielskim, określmy ich kolor i policzmy je.
    Załącznik nr 1

    Let’s draw a car! – narysuj samochód na poniższej karcie pracy.

    Załącznik nr 2