Propozycje aktywności- tydzień 6

Wróć do głównej galerii

Propozycje aktywności dla grupy Aniołki

Witajcie Kochane Aniołki i Drodzy Rodzice! W tym tygodniu przybliżymy sobie wiadomości na temat Polski – naszej ojczyzny. Zachęcamy do wspólnej nauki poprzez zabawę.

  1. Potrafię prawidłowo myć zęby” – obejrzyjcie film przypominający, jak należy myć zęby. Następnie myjcie zęby stosując wszystkie zasady higieny jamy ustnej. https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw

Piękny uśmiech ma, ten, kto o ząbki dba”.

  1. Wesoła gimnastyka” – na dobry początek każdego dnia zapraszamy Aniołki do gimnastyki, aby rozwijać ogólną sprawność ruchową: https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

  2. Zapraszamy do obejrzenia filmu pt. „Polak Mały”, następnie rodzic rozmawia z dzieckiem o treści filmu, zadając dziecku pytania.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Pytania:

  • Jakie znacie polskie symbole narodowe?

  • Jak wygląda godło Polski?

  • Dlaczego orzeł na czerwonym tle jest naszym godłem?

  • Co symbolizuje biały i czerwony kolor na fladze?

  • Jaki tytuł nosi polski hymn?

  • W jakich sytuacjach śpiewa się hymn?

  • Jaką postawę przyjmujemy podczas śpiewania hymnu?

Załącznik nr 1 (1)

  1. Zachęcamy do wspólnego odśpiewania Hymnu Narodowego „Mazurka Dąbrowskiego”, pamiętamy o odpowiedniej postawie:

https://www.youtube.com/watch?v=AJsWz9SlpfA

  1. Zachęcamy do przeczytania wiersza wraz z prezentacją ilustracji oraz do rozmowy na jego temat.

Legenda o warszawskiej syrence”.

Piękna syrenka,
Co w morzu żyła,
Raz do Warszawy
Wisłą przybyła

Zauważyli
Ją tam rybacy,
Gdy przeszkadzała
Im w ciężkiej pracy.

Rybacy dla niej
Życzliwi byli,
Bo się jej pięknym
Śpiewem wzruszyli

Ale zły kupiec
Złapał ją w wodzie
I potem trzymał
W ciasnej zagrodzie.

Z żalu i smutku
Zaczęła płakać,
Na pomoc przyszedł
Jej syn rybaka.

Syrenka za to
Podziękowała
I bronić miasta
Przyobiecała.

Od tamtej pory
I dniem, i nocą
Służy Warszawie
Swoją pomocą.

 

Pytania do wiersza:

  • Gdzie mieszkała Syrenka?

  • Co zrobił syrence kupiec?

  • Kto uratował Syrenkę?

  • Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

Załącznik nr 2 (1)

Następnie prosimy pokazać dziecku na mapie gdzie znajduje się Warszawa, wyjaśniamy, że Warszawa to stolica Polski. Warszawa jest największym miastem i pełni bardzo ważną rolę w naszym kraju, w którym znajdują się najważniejsze urzędy państwowe będące siedzibą władz (pałac prezydencki, sejm i senat). Herbem Warszawy jest Syrenka.

Zapytajmy dziecko o miejsce zamieszkania, poprośmy, aby podało pełną nazwę miejscowości, w której mieszka.

Załącznik nr 3 (2)

  1. Opowieść ruchowa „Skok przez Polskę” – dziecko naśladuje czynności wykonywane przez rodzica. 

Jesteśmy nad Bałtykiem, fale uderzają o brzeg i szumią (dziecko naśladuje odgłosy: szuuuu, szuuuuu). Przed wskoczeniem do wody musimy się rozebrać do stroju kąpielowego (naśladuje rozbieranie się) i wykonać rozgrzewkę. Zróbmy kilka pajacyków i skłonów (wykonuje ćwiczenia). A teraz siuuup (powtarza) do wody. Oj, trochę zimno, brrr (powtarza i pokazuje jak się trzęsie z zimna). Spróbujmy zanurkować – bul, bul, bul (powtarza i naśladuje nurkowanie). Szybko się wycieramy, ubieramy (naśladuje czynności) i wykonujemy dłuuuuugi skok (długi skok obunóż) do Warszawy, gdzie weźmiemy udział w maratonie, to aż 3 okrążenia wokół miasta (biegnie np. dookoła pokoju). Chwila odpoczynku na wypicie wody (naśladuje picie) i wykonujemy dłuuugi skok w góry (wykonuje skok obunóż). Wspinamy się na najwyższy szczyt Tatr-Rysy, nie jest  to łatwe, ciągle ocieramy pot z czoła (naśladuje). Ale już niedługo szczyt. Jesteśmy! Ale piękne widoki! Zasłużyliśmy na odpoczynek (siada i naśladuje oglądanie widoków).

Prezentujemy dziecku na mapie gdzie znajduje się Morze Bałtyckie, Warszawa i Tatry.

Załącznik nr 4

  1. Zapraszamy na wyprawę po naszej pięknej Polsce, proponujemy piosenkę do wspólnego wysłuchania pt. „Jestem Polakiem”. Zachęcamy dziecko, aby poruszało się swobodnie po pokoju w rytm piosenki. Link: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

  2. Zapraszamy do wspólnego śpiewu piosenki, którą na pewno pamiętają Aniołki „Flaga Biało-Czerwona”: https://www.youtube.com/watch?v=c9rDchr7Tss

  3. Praca plastyczna „Flaga biało-czerwona” – 2 maja obchodzimy święto- Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Zachęcamy do przygotowania z dzieckiem flagi Polski. Proponujemy kilka możliwości: wyklejmy szablon flagi bibułą lub skrawkami białego i czerwonego papieru lub malujemy szablon farbami, flagę można również wykleić plasteliną – technika dowolna.

Załącznik nr 5

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne „Syrenka Warszawska” – w karcie pracy proponujemy dokończyć rysowanie syrenki zgodnie z poleceniem. (Prosimy rodziców o zwracanie uwagi dziecku na prawidłowy chwyt kredki lub ołówka.)

Załącznik nr 6 (2)

  1. Zabawa dydaktyczna „Rytmy” – przedstawiamy kilka propozycji ćwiczeń dla dzieci wraz z rodzicami:

  • Rodzic wykonuje razem z dzieckiem kilka ćwiczeń ruchowych. Prezentuje pewną sekwencję czynności, którą dziecko ma powtórzyć, np. przysiad, podskok, skłon, przysiad, podskok, skłon, itd. Następnie zamiana ról – tym razem rodzic powtarza ćwiczenia, pokazane przez dziecko.

  • Tym razem możemy wykorzystać kilka zabawek, które z pewnością dziecko posiada. Wybieramy po kilka zabawek jednego rodzaju (autek, piłek, klocków) i ułóżmy je według określonego schematu, np. klocek, piłka, autko, klocek, piłka autko, itd. Następnie dziecko kontynuuje układanie wzoru. Potem proponujemy, aby dziecko samo wymyśliło swój rytm.

  1. Zabawa dydaktyczna „Ile widzisz…?” – spróbujcie przyjrzeć się uważnie obrazkom i proszę odpowiedzcie na pytania.

Załącznik nr 7 (1)

  1. Zabawa „Wesoła kanapa” – zachęcamy do wymyślania komplementu dla każdego członka rodziny, który na ten moment siada na kanapie.

  2. Zapraszamy do wspólnej zabawy ruchowej „Koniki”, którą Aniołki bardzo lubią link: https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA&list=PLjiT2qQ1-qD44n4Xrf95v2lrFIoDKaLPG&index=15

  1. Zachęcajmy dzieci, aby po skończonej zabawie odkładały zabawki na swoje miejsce i dbały o prządek.

Proponujemy bajkę do obejrzenia pt. „Lisek Niedbaluszek”:

https://www.youtube.com/watch?v=Tyi1iP_r388

  • Zachęcamy do przypomnienia z dzieckiem wiersza pt. „Katechizm małego dziecka” W. Bełzy.

(można skorzystać z filmu „Kto ty jesteś?”: https://www.youtube.com/watch?v=58IaxG-4S3M )

Język angielski

 

W tym tygodniu nauczymy się kilku słówek:

Flag of Poland – Flaga Polski
– red – czerwony
– white – biały
– sea – morze

 

Proszę skorzystać z ilustracji w załączniku poniżej. Można poprosić dziecko o wskazanie konkretnego obrazka mówiąc Point to (wskaż na), Np. Point to the sea, potem zamieniamy się rolami – dziecko prosi o wskazanie obrazka przez rodzica.

Załącznik nr 1 (2)

Aby sprawdzić prawidłową wymowę słówek można skorzystać z internetowego słownika:
www.diki.pl

 

A na koniec czas na znaną już dzieciom piosenkę pt. ,,Spin around”. Naśladujemy dziecko w teledysku (klaszczemy w dłonie, tupiemy, machamy, kręcimy się)