Propozycje aktywności- tydzień 11

Wróć do głównej galerii

Witamy serdecznie wszystkie Poziomki

Nowy tydzień zaczynamy z radością, odświętnie gdyż 1 czerwca obchodzimy bardzo ważny dzień dla Was, Dzień Dziecka. Sytuacja nie pozwala nam spotkać się razem, pobawić i uczcić ten wyjątkowy dzień dlatego pragniemy złożyć Wam, drogie Poziomki w tym miejscu najlepsze życzenia.
Życzymy samych radości, mnóstwo uśmiechu oraz powodzenia w najpiękniejszej przygodzie Waszego życia jakim jest dzieciństwo. Każda chwila niech będzie wypełniona beztroską zabawą i uśmiechem, a Matka Boża czuwająca będzie waszą opiekunką i orędowniczką.
Ściskamy Was mocno p. Milena i p. Paulina

W tym tygodniu, rozpoczynającym się właśnie od Dnia dziecka będziemy przybliżać tematykę- Dzieci świata. Zapraszamy do radosnej zabawy

Proponujemy aby dziecko pomagało w domu przy codziennych obowiązkach. Można wykonać harmonogram podzielony na poszczególne dni obowiązków dziecka, np. podlewanie kwiatów i roślin w ogrodzie wcześniej przez siebie zasianych, dokarmianie zwierząt, wkładanie prania do pralki i wymieszanie go. Poczucie u dziecka, że jest potrzebne, pomaga i potrafi coś samodzielnie zrobić wpływa pozytywnie na poczucie własnej  wartości.

  1. Każdy nowy dzień proponuję rozpocząć zabawą ruchową
    „Zabawy z dzieckiem w domu. Tańce dla smyka.”- zachęcam do wykonania ćwiczeń z rodzicami lub rodzeństwem, inspiracją będzie poniższy link:
    https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
  2. „Dzieci całego świata”- rozmowa na podstawie ilustracji i tekstu.
    Dzieci na świecie jest bardzo dużo. Tak jak Wy chcą się bawić i poznawać otaczający świat. Obejrzyjcie i posłuchajcie historii dzieci, które zamieszkują inne krańce świata- DZIECI-ŚWIATA(źródło Bożena Giergiel) oraz film: https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0 (źródło You Tube)

Po obejrzeniu ilustracji i filmu odpowiedzcie na pytania:
1. Jak wyglądają dzieci na świecie (kolor skóry, oczy, włosy, ubranie)?
2. Jakiej narodowości są dzieci (np. Chinka, Polska,…)?
3. W jakim domach mieszkają (np. Eskimos, Indianin, Polak)?

  1. Poznaliście dzieci zamieszkujące różne krańce świata, więc teraz zapraszam aby poćwiczyły Wasze palce i dłonie. Zachęcam do zabawy „Gimnastyka paluszków”, załącznik 2

  2. „Dzieci świata”- zabawa kształtująca spostrzegawczość wzrokową.
    Link do zabawy: https://view.genial.ly/5eca59e2f3aac90d34a37c23.
  3. „Wiatraczek”-praca plastyczna.

Za oknami piękna pogoda, dużo czasu spędzacie na dworze jeżdżąc rowerem. Proponuję Wam wykonanie własnoręcznie wiatraka. Inspiracja do wykonania będzie link: https://kreatywnediy.pl/wiatraczki/.
Czekam na Wasze ciekawe pomysły, inne niż linku powyżej.

 

  1. „Mieszkańcy świata”- zabawa oglądowa

Zaproście rodziców w wolnej chwili do wspólnej zabawy z globusem. Jeśli nie posiadacie globusa w domu, posłuży Wam Internet, globus pod linkiem: https://earth.google.com/web/@57.71212234,39.72279722,-5338.7500994a,14391211.2434864d,35y,-0h,0t,0r.
Poproście rodzica by pokazał Wam gdzie zamieszkują dzieci: Australijczycy, Eskimosi, Niemcy, Rosjanie, itd.

  1. „Uczucia i emocje”- gra planszowa
    Spędzając wspólne czas podczas Dnia Dziecka zachęcam do zagrania z dzieckiem w grę planszową (źródło Twinkl).
    Zasady gry są następujące:

Rzuć kostką i przesuń pionek o wskazaną liczbę pól. Przeczytaj, co jest napisane na polu, na którym podstawiłeś swój pionek. Powiedz, kiedy odczuwasz dane emocje np. Czuję się szczęśliwy, gdy jeżdżę na rowerze. Gra dla 2-4 graczy. Wygrywa gracz, którego pionek pierwszy dotrze na mety! Załącznik 3– Plansza do gry. Miłej zabawy, trzymam kciuki za wygraną Poziomek 🙂

 

  1. „Mały i duży” – przeciwieństwa, czyli wyrazy przeciwstawne.
    By poznać czym są przeciwieństwa, zapraszam do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=9eZGeVdTuv4 . Teraz już wszyscy z Was na pewno znacie przeciwieństwa. Dla ich utrwalenia wykonajcie kartę pracy Załacznik 4

  2. „W otoczeniu mojego domu”- orientacja w przestrzeni.
    Z pomocą rodzica wykonaj zadanie- Załącznik 5 (mala275.blogspot.com). Poproś rodzica o przeczytanie tekstu, wytnij elementy zamieszczone po prawej stronie kartki i przyklej w odpowiednich miejscach wokół domu.
  3. „Jestem dzieckiem i mam prawo do…”- rozmowa dotycząca praw dziecka.
    Dzieci, jak każdy ma swoje prawa i obowiązki. Poprzez opowiadanie- Załacznik 7, chcemy przybliżyć  dziecku czym są obowiązki.
    Po zapoznaniu się z opowiadaniem proponuję odtworzyć ilustracje- Załącznik 6. Dziecka zadaniem jest samodzielne nazwanie ilustracji- praw dziecka, a następnie odczytanie przez rodzica zamieszczonego nad zdjęciem opisu.
  4. „Krąg dziecięcych rąk”- osłuchanie i nauka piosenki.
    Piosenka zamieszczona jest poniżej

    .

    ,,Krąg dziecięcych rąk” (sł. i muz. K.Gowik)

Jak dobrze mieć przyjaciół w krąg,

tak dużo innych, dziecięcych rąk

przyjaciół, co uśmiechnięci są,

tak dużo, tak dużo rąk…

ref.

Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć

i codziennie wesoło bawić się,

szukać przygód tu i tam, w bajki wierzyć też,

bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć.

Samemu być to bardzo źle,

Smutno i z łezką, więc nie, nie, nie!

Muzyka, śmiech i serca krąg,

Tak dużo, tak dużo rąk…

ref.

Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć

i codziennie wesoło bawić się,

szukać przygód tu i tam, w bajki wierzyć też,

bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć.

Czy jesteś tu, czy jesteś tam,

mając przyjaciół, nie jesteś sam.

Oni tu obok, tak blisko są,

tak dużo, tak dużo rąk.

ref.

Bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć

i codziennie wesoło bawić się,

szukać przygód tu i tam, w bajki wierzyć też,

bo tak dobrze przyjaciół swoich mieć.

  1. „Ćwicz z Kubusiem”- zabawy ruchowe.
    Zachęcam do ćwiczeń z Kubusiem, linki: https://www.youtube.com/watch?v=I06HU_tqLxg
    https://www.youtube.com/watch?v=yUSNJlErIfI .
  2. „Skakanka”- zabawa ruchowa.
    Do tej zabawy zachęcam Was do wyjścia na podwórko. Dziecko otrzymuje skakankę i skaczę aż nie skusi. Rodzic natomiast liczy skoki. Zabawę można kontynuować zamieniając się rolami, dziecko w tej zabawie rozwija sprawność ruchową oraz przeliczanie w dostępnym zakresie.
  3. „Słucham rodziców”- przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy.
    Podczas zabawy na podwórku zachęcam do rozmowy z dzieckiem odnośnie bezpiecznej zabawy oraz o ostrożności i zakazie zbliżania się do maszyn rolniczych i urządzeń. Zaczynają się prace polowe i istotnym jest wytłumaczenie dzieciom jak niebezpieczna może stać się zabawa w pobliżu oraz na maszynach rolniczych.
  4. „Kiedy byłam/em jak kropelka”- oglądanie fotografii.
    W wolnej chwili, usiądź wspólnie z rodzicami, weźcie album i pooglądajcie wspólnie zdjęcia od Waszych narodzin aż do chwili obecnej. Rodzice zapewne opowiedzą Wam kiedy zdjęcie było wykonane, ile mieliście lat i kto wokół Was był. Będzie to czas spędzony miło, wraz z rodzicami nad wspomnieniami…
  5. „Mój przyjaciel z Afryki”- praca plastyczna.
    Co będzie niezbędne do wykonania pracy: szablon- Załacznik 9; kakao; liście i kwiaty z łąki.
    Ciało Afrykanina proponuję posmarować klejem, a następnie posypać kakaem. Ubranie chłopca, drzewo można udekorować przyklejając rośliny. Części twarzy (oczy, usta,…), ziemie, małpkę lub trawę można pokolorować kredkami lub wykleić plasteliną, pomalować farbami.

    Po wykonaniu prac plastycznych, po powrocie z podwórka oraz przed posiłkami pamiętaj o  dokładnym myciu dłoni.

    17. „Osiem koleżanek i kolegów”przeliczanie w dostępnym zakresie.
    Karty pracy- Załacznik 10

    18. „Moje klocki”
    Zachęcamy do wykonania kart pracy z książki Nowe przygody Olka i Ady wyd. MAC strona: 43, 45.

  6. „ Wesołe dzieci”
    Grafomotoryka- karty pracy z książki Rysuj po śladzie, Wzory i szlaczki wyd. Notes, strony: 12,23,52, 63.
  7. „Z mojego serduszka płynie dobro”-pomoc osobom starszym.
    Radując się Dniem Dziecka nie zapomnijcie o pomocy innym i szacunku dla osób potrzebujących. Prawdziwa radością i prezentem dla Was samych będzie jeśli z własnej inicjatywy pomożecie babci lub dziadziusiowi podając im kubek z piciem czy przygotowując wraz z rodzicami dla starszych posiłek. Pamiętajcie o czynieniu dobra osobom wokół Was.

    Język angielski
    Hello!

    Na początek zaśpiewajmy piosenkę ,,Hokey Pokey Shake” – wykonujmy wszystkie czynności – tak jak w teledysku.

     

    Teraz czas poznać nowe słownictwo….A może niektóre z poniższych zwrotów w języku angielskim są Wam już znane?

    Słowniczek:

    clap your hands – klaśnij w dłonie
    touch your toes – dotknij palców u nóg
    turn around – obróć się
    put your finger on your nose – połóż palec na nos
    flap your arms – machaj rękami
    touch your eyes – dotknij oczu
    wiggle your fingers – poruszaj palcami
    jump up high – podskocz wysoko
    sit down – usiądź
    stand up – wstań

    Aby sprawdzić prawidłową wymowę słówek można skorzystać z internetowego słownika:
    www.diki.pl

     

    Poniżej, w załączniku, znajdują się karty obrazkowe ilustrujące powyższe słownictwo. Spójrzcie na nie i zastanówcie się, które ze zwrotów są dla Was nowe, a które już znacie np. z naszych zajęć?
    Załącznik nr 2 (16)

    Let’s play charades! – Pobawmy się w kalambury. Zadaniem dziecka jest odgadnąć czynność, którą wykonuje rodzic (rodzic tylko pokazuje – nic nie mówi) i nazwać ją w języku angielskim – zacznijmy od prostych czynności np. clap your hands, sit down, turn around. Następnie zamieniamy się rolami – dziecko pokazuje, a rodzic nazywa czynność.

    Jeśli mamy możliwość wydrukowania kart (nawet w wersji czarno-białej) możemy zagrać w grę Spin the bottle. Układamy karty obrazkowe w kole, w środku kładziemy butelkę. Na zmianę kręcimy butelką nazywając obrazek, który wskazała zakrętka. Jeśli nie pamiętamy wyrażenia, prosimy o pomoc mówiąc Help – wówczas pomaga nam przeciwnik/przeciwnicy.

    Zapoznajmy się też z piosenką, która będzie doskonałym sposobem na utrwalenie wszystkich poznanych wyrażeń.

    link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=E7GiYRJY7Cw