Propozycja aktywności dla dzieci- tydzień 1

Wróć do głównej galerii

Znalezione obrazy dla zapytania: aniołek

Propozycje aktywności dla grupy Aniołki

Załącznik do poniższych zabaw i aktywności:Propozycje aktywności-Aniołki (2)

  1. Film edukacyjny:

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

  1. Wiosenne kwiaty w tle z muzyką „Wiosna” Antonio Vivaldi:

https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

  1. W górze słonko świeci”- zabawa paluszkowa wg M. Barańskiej

W górze słonko świeci dzieci unoszą nad głową obie dłonie i poruszają wszystkimi palcami

Ptaszek sobie leci dz. przenoszą ręce na wysokość klatki piersiowej, krzyżują nadgarstki i

poruszają dłońmi tak jak skrzydłami

szumią, szumią drzewa dz. prostują ręce i wyciągają je do góry, machając jak gałęzie na wietrze

każdy nadejścia wiosny rytmicznie klaszczą w dłonie

się już spodziewa

  1. Wiosenny walczyk”- zabawa taneczna do piosenki „Zielona wiosna” słowa i muzyka D. i K. Jagiełło

https://www.youtube.com/watch?v=VR50rxz_wGM

Para tancerzy ustawia się do siebie twarzami. Chwytają się za dłonie i ręce rozciągają na boki.

W rytm muzyki wykonują następujące ruchy:

– krok do tyłu – ręce wędrują przed tancerzy (tancerze nadal się trzymają za dłonie),

– krok do przodu – ręce wyprostowane wędrują na boki.

Całość powtarzamy przez długość trwania piosenki.

Na refrenach kręcimy się w kółeczku.

  1. Praca plastyczna “Krokusy” – nazwij wiosenne kwiaty. Pokoloruj największy i najmniejszy z nich. 
  2. Praca plastyczna „Wiosenne kotki”.

Słonko coraz częściej zagląda do okien, cieplej i radośniej w powietrzu. Można też już zobaczyć pierwsze bazie. Zapraszam do twórczości plastycznej związanej z pierwszymi oznakami nadchodzącej wiosny. W załączniku podaję trzy sposoby na prace plastyczne przedstawiające „Wiosenne kotki”.

  1. Wiosenna hodowla” – świat przyrody budzi duże zainteresowanie dzieci, wyzwala chęć poznawania otaczającego je środowiska przyrodniczego, prowadzenia doświadczeń i obserwacji. Sposobem na przybliżenie dzieciom świata roślin, ich potrzeb i zasad pielęgnacji może być zmienienie się w małych ogrodników. Dzieci mogą samodzielnie sadzić cebulki, z których wyrośnie zdrowy szczypiorek, fasolę, groszek, siać także owies lub rzeżuchę, którą potem będą mogły zjeść na śniadanie. Samodzielne sadzenie roślin jest bardzo cennym doświadczeniem dla przedszkolaków. Uczą się nie tylko etapów sadzenia, ale także kształtują poczucie odpowiedzialności oraz mają szansę obserwacji zmian, jakie zachodzą w ich roślinkach. Poznają również warunki potrzebne do ich życia (powietrze, woda, ziemia, odpowiednia temperatura).

Potrzebne materiały: ziemia, pojemnik, nasionka/sadzonka.

  1. Kalendarz pogody- stworzenie własnego kalendarza pogody, jest sposobem na zwrócenie uwagi dziecka na cykliczność dni tygodnia oraz zmienność zjawisk pogodowych. Kalendarz zaangażuje dziecko i stanie się częścią codziennego rytuału w domu. Zabawa z kalendarzem ćwiczy systematyczność i wytrwałość, spostrzegawczość i umiejętność obserwacji zjawisk pogodowych. Dziecko utrwali sobie podstawowe pojęcia dotyczące pogody, a także zapozna się z nazwami dni tygodnia. Praca z kalendarzem zachęci dziecko do systematycznego obserwowania zmian atmosferycznych, określania stanów pogodowych, a także rozpoznawania i właściwego interpretowania graficznych symboli pogodowych.

  2. Tulipan” – dziecko łączy kropki, a następnie koloruje powstały rysunek.
  3. Język angielski: